<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری اعتماد اجتماعی و کارایی در بیمارستان</span>
تاریخ انتشار:
12 دسامبر 2021
دسته بندی:

اعتماد: این مفهوم را با ایمان یا «اطمینان به یك قدرت مافوق طبیعی كه انسان خود را وابسته بدان احساس می­كند» مربوط می‌سازد. این نوع اعتماد در تمام عقاید مذهبی به چشم می­خورد، زیرا اعتماد به خدا به عنوان سرچشمة رستگاری، اساس تمام مذاهب است. در اینجا اعتماد تا اندازه­ای یك عقیدة «دینی» تلقّی می­گردد. در زبان فارسی اعتماد مترادف با تكیه كردن، واگذاشتن كار به كسی، اطمینان، وثوق، باور و اعتقاد بكار گرفته می­شود (ازكیا، 1383: 308).از نظر پاتنام اعتماد اجتماعی مهم­ترین مؤلّفه سرمایه اجتماعی است و «همكاری و تعاون داوطلبانه، در جایی كه ذخیره و انباشتی اساسی از سرمایه اجتماعی در قالب قواعد تبادل و شبكه‌های تعهّد مدنی وجود داشته باشد، به آسانی صورت می­گیرد. سرمایه اجتماعی دلالت بر صورت­هایی از سازمان اجتماعی چون اعتماد، قواعد و شبكه­ها دارد كه می­توانند كارایی جامعه را از طریق كنش‌های متناسب تسهیل كنند(ازكیا، 1383: 309).

   سلیگمن (1997)برداشت دوگانه­ای را از اعتماد توسعه داده است كه اشاره به زمینه‌های مختلف برای رابطه بین افراد در حوزة شخصی و اشكال نهادی شدة اعتماد در فضای عمومی دارد. به نظر سلیگمن اعتماد مسئله‌ای كه در فرایند انتقال از روابط شخصی و غیر رسمی بین افراد به اشكال نهادی و عمومی شده در فضایی كه بوسیلة قرارداد، قانون و مبادلة متقابل انباشته شده محصور گردیده است.( ازكیا، 1383: 283).    اعتماد دارای ساختار و سطوحی است که پژوهش گران در پژوهش ها آن به نتایجی رسیده اند مانند (بهزاد،1383: 79) که معتقد است:(اعتماد دارای ساختار و پیوستاری است که شکل‌گیری آن بر اساس فرآیندی روانشناختی– اجتماعی صورت می‌گیرد. از این رو اعتماد پدیده‌ای است چند بعدی که سطوح مختلفی را در بر می‌گیرد)به نظر وی، سطوح مختلف اعتماد عبارتند از:- اعتماد در بعد فردی و روانشناختی افراد(اعتماد شخصی)،که در این سطح عناصر ذهنی و روانی اعتماد از دیدگاه روانشناسان مد نظر قرار می‌گیرد. – سطح روابط بین فردی و گروه­ها، که در این سطح رابطه مبتنی بر اعتماد حد اقل دو نفر اعتماد کننده و فرد مورد اعتماد است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:44 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0