<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد</span>
تاریخ انتشار:
24 دسامبر 2021
دسته بندی:

سرمایه انسانی : مهم ترین عناصر تشکیل دهنده سرمایه انسانی از مجموعه مهارت های نیروی کار، عمق وسعت تجربه آن هاست. منابع انسانی می توانند به منزله روح و فکر منابع سرمایه فکری باشند. این سرمایه در پایان روز کاری، با ترک سازمان از سوی کارکنان از شرکت خارج می شود، و سرمایه انسانی شامل مهارت ها و شایستگی های نیروی کار و دانش آن ها در رشته هایی است که برای موفقیت سازمان مهم و ضروری هستند. (ادوینسون و مالون، 1997)سرمایه ساختاری شامل همه ذخایر غیر انسانی دانش در سازمان، و در برگیرنده پایگاه های داده، نمودارهای سازمانی، دستورالعمل های اجرایی فرآیندها، استراتژی ها ، برنامه های اجرایی و به طور کلی هر آن چیزی است که ارزش آن برای سازمان بالاتر از ارزش مادی اش باشد. هم چنین این سرمایه دامنه گسترده ای از عناصر ضروری را پوشش می دهد. مهم ترین آن معمولاً شامل فرآیندهای مهم اجرایی سازمان، چگونگی ساختاربندی آن ها، سیاست ها، جریان های اطلاعاتی و عناصر پایگاه های داده، رهبری و فرهنگ سازمان برای طرح های پاداش کارکنان است. (سویبی، 1996).

سرمایه نوآوری : سازمان ها براي کسب موفقیت باید در پی نوآوري باشند. براي این که از بین نروند، همواره کارکنان را تشویق به نوآوري نمایند و پدیده تغییر را با آغوشی باز بپذیرند. قابليت هاي نوآوري سازمان را در بر مي گيرد. (گریفن، 1384)سرمایه سازمانی : در واقع دانش سازمانی است که در یک پایگاه داده در سازمان ذخیره می شود. گاهی این سرمایه، سرمایه ساختاری نامیده می شود. مفهوم سه جانبه ذکر شده از سرمایه فکری نشان می دهد که ضمن آنکه افراد در سازمان دانش را تولید و آن را نگهداری و حفظ می کنند (سرمایه انسانی) این دانش توسط ارتباط متقابل بین آن ها ارتقاء می یابد و به بیرون از سازمان نیز ارائه می گردد، و در کل باعث خلق دانشی سازمان یافته توسط سازمان می گردد. سرمایه سازمانی توسط افراد خلق می شود (سرمایه انسانی) اما در واقع این سرمایه نتیجه فعل و انفعالات سرمایه اجتماعی است. این سرمایه متعلق به سازمان بوده و می تواند توسط فرآیند مدیریت دانش با هدف دستیابی به دانشهای ضمنی و آشکار توسعه یابد. سرمایه سازمانی شامل سیستم های اطلاعاتی، فرهنگ و فرآیندهای مدیریتی می باشد. (تایلز و همکاران، 2007)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 18 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0