<span itemprop="name">آشنایی با مفهوم شادکامی</span>

آشنایی با مفهوم شادکامی: شادكامي ، يك صفت شخصيتي فرضي مشخص ، با نشاط و سرزندگي ، مردم آميزي ، قابليت اعتماد و نظاير آن تعريف شده است . اينكه ، آ‌دميان چه چيزي را شادي تلقي كنند . دلايل فراوان دارد . هر چند از روان شناسان شناختي ، كمتر كسي دامنة نظريه پرادزش را به شادي و شادكامي كشانده است ، اما ، شك نيست كه شادي جنبة شناختي در خور توجهي دارد . آناكارنينا  و لئوتولستوي معتقدند كه همة خانواده هاي شاد ، كم و بيش مثل هم هستند و فاكتورهاي بارز و مشخص آنها از نظر كميت و كيفيت نزديك به هم مي باشند . اما برعكس ، خانواده هاي ناشاد ، به شيوه هاي مختلفي ، ناشاد بودن را تجربه مي كنند .

از آن‌جا که شادي يکي از هيجانات اساسي بشر است ،  لذا هر  کس به فراخور خود آن را  تجربه مي‌نمايد. اما تعريف شادي به سادگي تجربه‌ي آن نيست. افلاطون در کتاب جمهوري به سه عنصر در وجود انسان اشاره مي‌کند که عبارت‌اند ازص قوه عقل يا استدلال، احساسات و اميال. افلاطون شادي را حالتي از انسان مي‌داندکه بين اين سه عنصر تعادل و هماهنگي وجود داشته باشد(ديکي، 1999). ارسطو شادي را زندگي معنوي مي‌داند (آيزنک،  1378) جان لاک وجرمي بنتام معتقدند که شادي مبتني بر تعداد وقايع لذت‌بخش است (آيزنک، ترجمه فارسي 1378). آرجيل و همکاران (1995) شادي را ترکيبي از وجود عاطفه مثبت، فقدان عاطفي منفي و رضايت از زندگي مي‌دانند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری شادکامی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  31 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0