<span itemprop="name">آشنایی با مفهوم خلاقیت</span>

آشنایی با مفهوم خلاقیت: اهمیت و ضرورت خلاقیت و فرایند رو به رشد آن در عصر حاضر، توجه پژوهشگران و برنامه ریزان آموزشی را به تحلیل و بررسی خلاقیت از دید آموزشی جلب کرده است. نظام های آموزشی با توجه به برنامه ها، اهداف، محتوا و امکانات آموزشی خود، نقش موثری در فعال سازی یا تضعیف توانایی خلاقیت در افراد دارند. لذا، از مدت ها پیش بازنگری در برنامه های درسی و آموزشی و اصلاح آنها برای کمک به توسعه این توانایی در دانش آموزان را محور توجه قرارداده اند. در میان عوامل و عناصر موثر آموزشی، معلمان در این زمینه نقشی کلیدی ایفا می کنند. (حسینی، 1385).

بررسی پژوهش های مرتبط با خلاقیت نشان می دهد که عوامل شناختی از جمله سبک های تفکر بر خلاقیت تاثیر دارد (استرنبرگ، 2001)، لذا در این فصل ابتدا به تعریف و گسترش مفهوم خلاقیت پرداخته، در ادامه به تعریف سبک های تفکر و پژوهش های انجام شده در حیطه سبک های تفکر پرداخته شده است، همچنین در ادامه به ارتباط نظری بین سبک های تفکر و خلاقیت پرداخته شده است و در نهایت به پژوهش های داخلی و خارجی پیرامون رابطه بین سبک های تفکر و خلاقیت اشاره شده است.خلاقيت در مرز بين شناخت و هيجان قرار گرفته است. از بعد شناختي، خلاقيت اغلب در ميان بزرگترين فرآيندهاي فكري عالي جاي مي‌گيرد و از بعد هيجاني، خلاقيت به عنوان حالتي هوشيارانه در برخي از شديدترين تجارب عاطفي از عميق‌ترين يأس‌ها و سرخوردگي‌ها تا بزرگترين شادي‌ها در نظر گرفته مي‌شود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری خلاقیت در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 21 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0