<span itemprop="name">پرسشنامه نگرش به خیانت (روابط فرا زناشویی)</span>
تاریخ انتشار:
8 فوریه 2020

نگرش به خیانت: خانواده محل ارضای نیازهای مختلف جسمانی، عقلانی و عاطفی است و داشتن آگاهی از نیازهای زیستی، روانی، عاطفی و شناخت چگونگی ارضای آن‌ها و مجهز شدن به فنون شناخت تمایلات زیستی، روانی و عاطفی، ضرورتی انکارناپذیـر است. رضایـت  یک فرد از زندگی زناشویی به معنی رضایت وی از خانواده محسوب می‌شود و رضایت از خانواده به‌منزله‌ی رضایت از زندگی بوده و درنتیجه تسهیل در امر رشد، تعالی و پیشرفت مادی و معنوی جامعه خواهد بود. در این میان، بی‌وفایی و خیانت زناشویی بیشترین آسیب را به رابطه‌ی همسران وارد می‌کند و حتی می‌تواند رابطه را نابود کند. بر این اساس متغیرهای مختلفی می‌توانند زمینه‌ساز خیانت زناشویی در زوجین باشند. بر اساس نظریه بالبی، دسترسی‌پذیری و پاسخگویی را به‌عنوان رفتارهای کلیدی در روابط توصیف می‌کند که حالت امنیت و یا اضطراب و پریشانی فرد را به میزان زیادی تعیین می‌کنند. پیوندهای قوی دل‌بستگی به شکل‌گیری پناهگاهی امن و ایمن در برابر اثرات استرس و تردید کمک می‌کنند و اطمینان لازم برای خطر‌پذیری، یادگیری و سازگاری با خود، دیگران و دنیا را در فرد به وجود می‌آورند .

دسترسی‌پذیری و پاسخگویی، رفتارهای قابل‌اندازه‌گیری و کلیدی در روابط هستند که وضعیت دل‌بستگی، اضطراب و یا پریشانی رابطه‌ی زناشویی را به میزان زیادی تعیین می‌کنند. اگر دسترسی‌پذیری، پاسخگویی و همدم‌طلبی در زوجین به حدی باشد که نیازهای زناشویی زوجین را برآورده کند، احتمال نگرش مثبت به روابط خیانت‌آمیز زناشویی پایین می‌آید. این نشان‌دهنده‌ی آن است که رفتار دل‌بستگی در روابط زناشویی نقش مهمی در پیشگیری در خیانت زناشویی زوجین و تقویت بنیان خانواده دارد. یکی دیگر از پیش‌بینی‌کننده‌های نگرش به خیانت زناشویی می‌تواند کیفیت روابط زناشویی زوجین باشد. کیفیت روابط زناشویی به‌عنوان میزان توافق نسبی زن و شوهر درباره موضوعات مهمی چون همکاری در کارها و فعالیت‌های مشترک و ابراز محبت به یکدیگر تعریف شده است(فردوسی،1397).

مشخصات

پرسشنامه نگرش به خیانت (روابط فرازناشویی): پرسشنامه نگرش به خیانت (روابط فرازناشویی) توسط واتلی (2008) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف هفت درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط سیدعلی تبار و همکاران (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0