<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش ولمحمدی</span>

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

ساختار سازمانی: چارچوبی است که مدیران برای تقسیم و هماهنگی فعالیت‌های اعضای سازمانی آن را ایجاد می‌کنند كه سازمان بر اساس آن بنا مي‌شود و منعکس کننده اهداف و برنامه ها است. ساختار يكي از اجزاي سازمان است كه از عنصر پيچيدگي، رسميت، و تمركز تشكيل شده است. ساختار سازمانی تصریح می کند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی و همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند؟ ساختار در بيشتر كتاب ها از سه بعد تشكيل شده است.پيچيدگي، حدود تفكيك درون سازماني را نشان مي دهد. حدي كه يك سازمان براي جهت دهي رفتار كاركنانش، به قوانين، مقررات و رويه ها متكي است رسميت نام دارد. تمركز، به جايي كه اختيار تصميم گيري در آنجا متمركز است، اشاره دارد(الواني و دانايي فرد، 1391)

فرهنگ سازمانی: مقصود از فرهنگ سازماني سيستمي از استنباط مشترك است كه اعضا نسبت به يك سازمان دارند و همين ويژگي موجب تفكيك دو سازمان از يكديگر مي شود. يك سيستم كه اعضاي ان داراي استنباط مشترك(از ان) هستند، از مجموعه اي ويژگي هاي اصلي تشكيل شده است كه سازمان به انها ارج مي نهد و براي انها ارزش قائل است(عباس زاده، 1393)

فناوري اطلاعات: يكي از زير ساخت هاي مديريت دانش فناوري اطلاعات مي باشد.از ديدگاه متخصصان، ظهور مديريت دانش ريشه در پيشرفت تكنولوژي اطلاعات و سيستم هاي اطلاعاتي دارد. بر اساس ديدگاه ليبوويتز(2001) مديريت دانش به طور قطعي ريشه در مهندسي دانش دارد. تكنولوژي اطلاعات ابزارهاي جديدي براي بهتر انجام دادن فعاليت هاي ساخت سرمايه دانشي در اختيار قرار داده است(محمدي فاتح و همکاران،1390).

منابع انساني: امروزه يكي از بارزترين مولفه هاي موفقيت سازمان ها در گرو نقشي است كه منابع انساني مي تواند ايفا كند ، سرمايه انساني بالاترين و با ارزشترين سرمايه و بزرگترين دارايي هرسازمان و كشوري محسوب مي شود، اگر چه در هيچ ترازنامه و حساب سود و زياني آورده نميشود ولي نتيجه سود و زيان سازمانها را رقم مي زند، تنها سرمايه‌اي است كه با استفاده بيشتر كاهش نيافته و بصورت فزاينده توسعه پيدا مي‌كند كليد توسعه سازمانها و كشورها نيروي انساني كارآمد است(عباس زاده، 1393).

مشخصات

پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش: پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش توسط ولمحمدی(2010) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 25 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد منابع انسانی، فناوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط عباس زاده (1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 25گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0