<span itemprop="name">پرسشنامه جرائم اينترنتی شبكه بانكی لاگازيو و همكاران</span>

جرائم اينترنتی شبکه بانکی: جرايم اينترنتي، شامل جرمهايي هستند كه در محيط سايبر بوجود مي­ آيند، و انواع مجرمين محيط سايبر شامل هكرها، كركرها، فريكهای تلفن و انواع جرم های ممكن با نام سايبركرايم و در مورد جرم آينده با نام تروريسم سايبر كه مانند تروريست های معمولي دارای انگيزه های سياسي برای ارتكاب جرايم هستند(وروایی،1394).

دسترسی بدون اجازه در شبکه بانکی: دسترسی غیرمجاز (بدون اجازه) عبارت است از رخنه غیرقانونی به سامانه رایانه­ ای حفاظت شده یا وارد شدن غیرقانونی به حساب شخصی یا حقوقی دیگران(عالی پور ،1390).

تولید مانع (کارشکنی) در شبکه بانکی: ممانعت ازدسترسی در مفهوم گسترده شامل هر رفتاری است که مانع دستیابی کاربریا مشترک مجاز به سامانه­ ها و داده ­ها شود(عالی پور، 1390).

سرقت پول در شبکه بانکی: بستر انجام بزه جعل رایانه ­ای، فضای سایبر است و فضای سایبر فضایی غیرمادی و ناملموس است که توسط رایانه­ ها و شبکه ­های رایانه ­ای به وجود آمده است و دنیایی مجازی را درکنار دنیای واقعی ما به وجود آورده است.در واقع فضای سایبر همان فضای مجازی بیکرانی است که از طریق اتصال شبکه ­های رایانه ­ای به هم به وجود آمده است.

جعل هویت در شبکه بانکی: سرقت هويت به معنی استفاده از هويت اشخاص ديگر(اطلاعات حساس و يا شخصي) براي سوء استفاده مالي و يا ساير اهدف مخرب است. سوء استفاده يا کلاهبرداري با استفاده از کارت اعتباري ديگران، يک نمونه از سرقت هويت است. در واقع Phishing، روشي است که مهاجمان از آن به منظور سرقت هويت استفاده مي نمايند (وروایی،1394).

مشخصات

پرسشنامه جرائم اينترنتی شبكه بانكی: پرسشنامه جرائم اينترنتي شبكه بانكي توسط لاگازيو  و همكاران(2014) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد سرقت پول، جعل هویت، تولید مانع(کارشکنی) و دسترسی بدون اجازه را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط وروایی (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0