<span itemprop="name">پرسشنامه امنیت اجتماعی</span>

امنیت اجتماعی:  در تمام دوران حيات بشري به پهنه هستي، امنيت از عناصر اصلي نيازهاي انساني محسوب شده و در دوران مدرن مسائل مرتبط به آن، تا اندازه اي افزايش يافته است که به تعبير برخي از صاحب نظران کار ويژه و بي بديل حکومت ها در جامعه مدرن امروزي، استقرار امنيت در فضاي وسيع کلمه مي باشد. علي رغم افزايش اهميت امنيت در جوامع، ابزار، شيوه ها و رويکردهاي ايجاد و حفظ آن، دستخوش تحول حيرت آوري شده است. در جوامع گذشته اقتدار و کنترل و نظارت نهادهاي رسمي، نماد قدرت و امنيت به شمار مي رفت ولي در عصر جديد؛ عنصر اصلي ثبات، نظم و امنيت مقدار سرمايه اجتماعي، ميزان پاي بندي به ارزش ها و هنجارهاي جمعي و به فضايل اخلاقي آن باز مي گردد. بنابراين مديريت درست و منطقي امنيت اجتماعي در جامعه منوط به ايجاد مشارکت مردمي و افزايش اعتماد به نهادها و حکومت در کليه سطوح اجتماعي است(قاسمی پور، 1400).

مکتب کپنهاگ رهیافت نو و واقع گرایانه به مسئله امنیت ارائه می دهد، بر اساس این مکتب امنیت به مفهوم کلی آزادی و رهایی از ترس و احساس ایمنی از هر گونه تهدید، به عنوان یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان ازآغاز زندگی اجتماعی تعریف می شود. ایده امنیت انسانی که در آن آحاد جامعه بشری، حریم خویش را از هر گونه تعرض و تهدیدی، آزادی رها و ایمن حس کنند؛ آرمانی والانی است که انسان ها همواره در انتظار نیل به آن هستند(آذرشب و همکاران، 1396).

مشخصات

پرسشنامه امنیت اجتماعی: پرسشنامه امنیت اجتماعی توسط صحابی(1389) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 25 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد امنیت اجتماعی، عملکرد نیروی انتظامی، قوانین حکومتی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط قاسمی پور(1400) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 25گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0