<span itemprop="name">پرسشنامه استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان</span>

امنیت اجتماعی: در تمام دوران حيات بشري به پهنه هستي، امنيت از عناصر اصلي نيازهاي انساني محسوب شده و در دوران مدرن مسائل مرتبط به آن، تا اندازه اي افزايش يافته است که به تعبير برخي از صاحب نظران کار ويژه و بي بديل حکومت ها در جامعه مدرن امروزي، استقرار امنيت در فضاي وسيع کلمه مي باشد. علي رغم افزايش اهميت امنيت در جوامع، ابزار، شيوه ها و رويکردهاي ايجاد و حفظ آن، دستخوش تحول حيرت آوري شده است. در جوامع گذشته اقتدار و کنترل و نظارت نهادهاي رسمي، نماد قدرت و امنيت به شمار مي رفت ولي در عصر جديد؛ عنصر اصلي ثبات، نظم و امنيت مقدار سرمايه اجتماعي، ميزان پاي بندي به ارزش ها و هنجارهاي جمعي و به فضايل اخلاقي آن باز مي گردد. بنابراين مديريت درست و منطقي امنيت اجتماعي در جامعه منوط به ايجاد مشارکت مردمي و افزايش اعتماد به نهادها و حکومت در کليه سطوح اجتماعي است(قاسمی پور، 1400).

مکتب کپنهاگ رهیافت نو و واقع گرایانه به مسئله امنیت ارائه می دهد، بر اساس این مکتب امنیت به مفهوم کلی آزادی و رهایی از ترس و احساس ایمنی از هر گونه تهدید، به عنوان یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان ازآغاز زندگی اجتماعی تعریف می شود. ایده امنیت انسانی که در آن آحاد جامعه بشری، حریم خویش را از هر گونه تعرض و تهدیدی، آزادی رها و ایمن حس کنند؛ آرمانی والانی است که انسان ها همواره در انتظار نیل به آن هستند(آذرشب و همکاران، 1396).

مشخصات

پرسشنامه استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان : پرسشنامه استفاده از رسانه بر احساس امنیت اجتماعی زنان توسط فرقه(1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 39 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه توسط فرقه(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 39گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0