گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌های ایران و آلمان در حوزه علوم انسانی

هیاتی از روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به منظور بررسی راه‌های همکاری مشترک علمی و دانشگاهی و به دعوت سه دانشگاه آلمانی به این کشور سفر کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، به دنبال میزبانی نخستین گردهمایی روسای دانشگاه‌های ایران و آلمان برای همکاری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سوی دانشگاه علامه طباطبائی در تیرماه ۱۳۹۶، مجمع روسای دانشگاه‌های آلمان در مهرماه ۱۳۹۷ میزبانی دومین دور گفتگوهای علمی میان روسای دانشگاه های دو کشور را بر عهده گرفت.
این گردهمایی که از سوی سه دانشگاه آلمانی میزبانی شد، زمینه بازدید جمعی از روسای دانشگاه‌های ایرانی از دانشگاه‌های آلمانی و گفتگو و تبادل نظر در زمینه راه‌های گسترش همکاری‌های علمی میان دو کشور را فراهم آورد.
در این سفر که با شرکت رئیس دانشگاه سطح یک کشور و به هزینه مجمع روسای دانشگاه‌های آلمان برگزار شد، طرفین در خصوص بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک دوجانبه دیدار و گفتگو کردند.
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در بازدید از سه دانشگاه صنعتی دارمشتات، دانشگاه کاربردی فولدا و دانشگاه جامع ماربورگ، با رؤسا و مدیران این دانشگاه‌ها ملاقات کرد که طی این دیدارها مذاکراتی به منظور راه‌اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه فولدا در سطح کارشناسی ارشد و در رشته مطالعات خاورمیانه و اقتصاد سیاسی خاورمیانه و نیز با دانشگاه ماربورگ در زمینه‌های رشته مددکاری اجتماعی و مطالعات اروپا، علوم تربیتی و نیز علوم اجتماعی انجام شد.
همچنین در جریان این سفر، دانشگاه‌های دوسلدورف و هومبولت برلین نیز برای همکاری در برگزاری رشته‌های مشترک کارگاه‌های آموزشی و نیز بازدیدها و سمینارهای مشترک اعلام آمادگی کردند.
علاوه بر آن، دانشگاه‌های ماربورگ و دوسلدورف و هومبولت که دارای دپارتمان‌های زبان فارسی هستند، برای اعزام دانشجو به مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه علامه طباطبائی «آزفا» آمادگی خود را اعلام کردند.

ز.ح ۷۴/ ع.ع ۵۷

منبع:وزارت علوم/ فناوری و تحقیقات

2 ابان 1397

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0