کیفیت گرایی و معلم محوری ضامن توسعه پایدار آموزش در کشور

کیفیت گرایی و معلم محوری ضامن توسعه پایدار آموزش در کشور

خنیفر گفت: مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از افرادی مجرب، امین و دقیق، یکی از تخصصی‌ترین مراکز این دانشگاه به شمار می‌رود.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، در بازدید از مرکز سنجش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: شرکت مهارت آموزان در آزمون اصلح، تبدیل وضعیت این افراد از پیمانی به رسمی را تضمین می کند.

خنیفر مجموعه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته اساتید باهدف برگزاری آزمون اصلح سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان با برخورداری از افرادی مجرب، امین و دقیق، یکی از تخصصی ترین مراکز این دانشگاه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: مشارکت جویی، کیفیت گرایی و معلم محوری ضامن توسعه پایدار آموزش در کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: پایبندی مهارت آموزان به آموزش و یادگیری در دوران مهارت آموزی از مهمترین موارد و آزمون اصلح، تایید کننده صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان است.

این مقام مسئول ادامه داد: بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، شرکت و موفقیت مهارت آموزان در آزمون اصلح، تبدیل وضعیت این افراد از پیمانی به رسمی را تضمین می کند.

در ادامه بازدید خنیفر از مرکز سنجش دانشگاه، اساتید حاضر در مرکز با اشاره به حمایت گسترده مسئولان دانشگاه باهدف اجرای طرح های کیفیت بخشی، به ویژه طرح های جاری مرکز سنجش، طراحی اولیه مدل شایستگی های معلمی در مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم به منظور تحلیل مضامین برنامه دوره یک ساله مهارت آموزان عنوان و سنجش دانش و مهارت های اصلی مورد نیاز یک معلم را از اهداف اصلی آزمون پیش رو اعلام کردند.

اساتید، همچنین، به طراحی دو مولفه کتبی عملکردی و کتبی چند گزینه ای اشاره کرده و از مراحل جمع بندی و بازبینی ابزارهای لازم به منظور سنجش این شایستگی ها خبر دادند.

برپایی کارگروه های تخصصی برای طراحی سناریوهای عملکردی و سوالات چند گزینه ای در استان ها، تدارک بانک سوالات و آماده سازی بستر الکترونیکی برای تصحیح پاسخ برگ های عملکردی از دیگر فعالیت های مرکز سنجش اعلام شد.

فراهم آمدن بستر لازم برای اجرای اصولی و اثربخش ارزشیابی تمامی متقاضیان شغل خطیر معلمی در سطح کشور نیز از دیگر اقدامات این مرکز عنوان شد.

در این بازدید، ارزشیابی صلاحیت حرفه ای به عنوان سنجش خروجی فرآیند آموزشی معرفی و تدوین سرفصل های کیفی مبتنی بر شایستگی های واقعی معلمی، کیفیت بخشی فرآیند آموزشی، آموزش اساتید به ویژه آموزش متمرکز بر عملکرد معلمی نیز از جمله پیش نیازهای برگزاری اثربخش ارزشیابی معرفی شد.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

26 تیر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0