پیشنهاد ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه آسایهل شد

در جلسه یکصد و پنجاه هیئت امنای آسایهل پیشنهاد ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشورهای عضو انجمن ارائه شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه هیئت امنای آسایهل چهارشنبه گذشته با حضور بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا شیخ عطار معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست  تمامی مصوبات قبلی جهت اجرا در سال جاری مورد تایید قرار گرفت و اعضای هیئت مصوبات جلسات هیئت امنای انجمن دانشگاه آزاد را بررسی کردند.

در این نشست، گزارشی از پیشنهاد ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان کشور‌های عضو انجمن توسط نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

علیرضا شیخ عطار با اشاره به طرح موضوع بورسیه انجمن، اظهار کرد: اعضای هیئت امنا و دبیرخانه انجمن باید فعالیت بیشتری در زمینه فعال‌سازی بورس‌های آموزشی و تحقیقاتی داشته باشند.

وی ادامه داد: انجمن باید به مفاهیم جدید علمی  مانند فناوری نانو به عنوان یکی از اهداف اصلی ارائه بورسیه توجه داشته باشد.

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزادبا اشاره به حمایت‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد تسهیلاتی همچون  عدم دریافت شهریه، تامین هزینه زندگی و اقامت را بر عهده می‌گیرد و در برابر  متقاضیان دریافت بورس درخصوص تأمین هزینه حمل و نقل خود متعهد خواهد بود.

اعطای بورس تحقیقاتی به محقق برتر دانشگاه‌ها

بر اساس این گزارش مقرر شد بورس تحقیقاتی در رشته بیوفیزیک با گرایش نانوبیوتکنولوژی به محقق برتر دانشگاه‌های عضو جهت همکاری در آزمایشگاه تخصصی اعطا شود. همچنین مصوب شد فراخوان تمامی بورس‌های مذکور در اسرع وقت توسط دبیرکل انجمن به دانشگاه‌های عضو اطلاع‌رسانی شود.

لازم به ذکر است، دبیر کل انجمن در راستای هدف‌گذاری و تأمین منابع لازم برای ارائه بورسیه تحصیلی، به اتفاق آراء اعضای هیئت امنا، مسئولیت کارگروه مربوط به این امر تحت عنوان Funding Project Development (کمیته بودجه) را به شیخ عطار واگذار کرد و مقرر شد نمایندگان فرانسه (راجر فروتوس) و تیمور شرقی (ساچین ووراویچابونگ) به عنوای اعضای کارگروه با ایشان همکاری کنند.

اعضای کارگروه پیشنهاد ارائه دوره‌های آموزشی کارشناسی ارشد مشترک میان دانشگاه‌های عضو در گام نخست را ارائه کردند که مورد تایید هیئت امنای انجمن قرار گرفت.

همکاری پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و انجمن آسایهل در راستای ارتقای رتبه‌بندی دانشگاه‌های عضو انجمن و همکاری با انجمن درخصوص اعطای نمایه‌های بین‌المللی به ژورنال علمی تحقیقاتی از موارد مطرح شده در این جلسه بود که بنا بر پیشنهاد دبیرکل و موافقت اعضای هیئت امنای انجمن، علیرضا شیخ عطار به ریاست کمیته اجرایی رتبه‌بندی انجمن منصوب و مقرر شد نمایندگان لهستان، فیلیپین، مالزی، فرانسه، مالزی و تایلند در این خصوص همکاری کنند.

منبع:سایت خبرنگاران جوان

5 مرداد 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0