مشاوره ­ها و نقش اطلاع رسانی دولت

مشاوره­ های مالی – فنی و مدیریتی :دولت­ها روز به روز علاقه­مندتر می­شوند تا از راه­حل­های مختلف به بخش کسب و کارهای کوچک کمک کنند و از آنجا که کسب وکارهای جدید نیازمند مشاوره­های مالی – فنی و مدیریتی هستند، دولت­ها می­توانند با ایجادمراکز مشاوره­ای تمهیدات لازم را ارائه کنند.

نقش اطلاع­ رسانی دولت:به ­طور خلاصه باید گفت که اطلاعات برای کسب و کار در عین حال برای رشد وتوسعه آن اهمیت حیاتی دارد. آمار به­ دست آمده از تحقیقات تاکید می­کند که فقدان اطلاعات می­تواند به هزینه کردن بیش از حد یا سرمایه­گذاری بیش از حد دارائی­ها منجر شود. کارآفرین باید اطلاعات داشته باشد تا بر اساس آن استراتژی­های آینده خود را بنا کند. هر چه کسب و کار پیچیده تر باشد، سیستم اطلاعاتی اهمیت بیشتری می­یابد. یک استراتژی غیرسودآور ممکن است مستقیما یا به طور غیرمستقیم به شکست کسب و کار بیانجامد. با توجه به اهمیت فوق العاده اطلاعات در ایجاد و اداره کسب و کارهای کوچک، در بسیاری از کشورهای دنیا دولت و سازمان‌های وابسته به دولت چنین رسالتی را بر عهده دارند(احمدپور، 1384). نكته مهم آنكه حمایت­های گوناگون از طرف دولت باید به گونه­ای باشد كه روحیه توفیق­طلبی، پشتكار، خلاقیت و مخاطره­پذیری را از بین نبرد بلكه باعث تقویت این ویژگی­ها در افراد شود.

نسرانی ، غلامرضا (1394) ، بررسی رابطه  ساختار سازمانی و کار آفرینی استراتژیک در واحدهای جهاد دانشگاهی مستقردر شهر تهران ،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی ،دانشگاه خوارزمی پردیس بین الملل کرج

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0