ماهواره «پیام» هفته آینده به سازمان فضایی تحویل داده می‌شود

رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معتمدی گفت: قرار است ماهواره پیام هفته آینده تحویل سازمان فضایی کشور شود تا در مدار زمین قرار ‌گیرد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملیات آماده‌سازی ماهواره پیام دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر تمامی کارهای مربوط به این ماهواره تمام شده است و قرار است هفته آینده تحویل سازمان فضایی کشور شود.

وی افزود: این ماهواره با وزن ۱۰۰ کیلوگرم اولین ماهواره کشور با دقت بالاست که باید در مدار زمین قرار ‌گیرد و امیدواریم با پرتاب آن، تصاویر مربوط به وضعیت کشور را در مراکز پردازشی داشته باشیم.

از روز دقیق تحویل ماهواره بی‌خبرم

معتمدی  تصریح کرد: این ماهواره باید با شرایط خاصی حمل شود اما از روز انتقال آن بی خبرم؛  مکانیزم‌های آمادگی پرتاب ماهواره پیام باید به محض تحویل، تست شود اما نمی‌توان زمان دقیقی برای  پرتاب آن اعلام کرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: با توجه به اینکه کارهای مربوط به ماهواره به اتمام رسیده است، در تلاشیم هرچه سریعتر این ماهواره عملیاتی در مدار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در قالب تفاهم‌نامه دانشگاه و سازمان فضایی فعالیت‌های خوبی انجام گرفته‌ است، گفت: راه‌اندازی پژوهشکده‌، اتاق تمیز‌ و ساخت تجهیزات مناسب برای ماهواره‌ها انجام گرفته است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

1 دی 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0