فضای الکترونیکی دانشگاه پیام نور بستر توسعه زبان فارسی است

فضای الکترونیکی دانشگاه پیام نور بستر توسعه زبان فارسی است

زمانی: بستر الکترونیکی دانشگاه پیام نور بهترین ظرفیت برای توسعه زبان و ادب فارسی در دیگر کشور‌هاست.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، بستر الکترونیکی دانشگاه پیام نور را بهترین ظرفیت برای توسعه زبان و ادب فارسی در دیگر کشور‌ها دانست و اظهار کرد: در شرایط تحریم اقتصادی که اعزام اساتید زبان فارسی به دیگر کشور‌ها بار مالی به دنبال دارد، دانشگاه پیام نور می‌تواند در کنار انجمن بزرگ ترویج زبان و ادب فارسی، امکان ارائه آموزش را با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی در دیگر کشور‌ها برای علاقه‌مندان به یادگیری این زبان فراهم کند.

زمانی افزود: دانشگاه پیام نوربه عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی با توجه به گستردگی در سطح ۵۰۰ مرکز و واحد داخل و ۴۰ نمایندگی خارج از کشور، بستر بسیار مناسبی برای گسترش زبان فارسی در اختیار دارد و با توجه به اشتراکات این دانشگاه با انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که آن نیز به عنوان بزرگترین انجمن با سابقه به شمار می‌رود و دارای گستردگی در سطح استانهاست، می‌توانیم با تمام توان در زمینه گسترش زبان و ادبیات فارسی گام‌های مثبتی برداریم.

وی تصریح کرد: رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور جزو اولین رشته‌هایی است که از سال ۶۸ در این دانشگاه دایر شده و ۶۰ درصد توان دانشگاه نیز در زمینه علوم انسانی و رشته‌های مرتبط با زبان و فرهنگ ایران اسلامی است که در تعامل با انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، پتانسیل عظیمی را ایجاد خواهد کرد.

ضرورت ترویج زبان و ادب فارسی

میرباقری فرد رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز ضمن استقبال از همکاری با دانشگاه پیام نور گفت: ترویج زبان و ادب فارسی جزو مسائل کلان در بعد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه اهداف و مشترکات بسیاری بین دانشگاه پیام نور و این انجمن وجود دارد، افزود: برخورداری دانشگاه پیام نور از ساختار وسیع و گستردگی در همه مناطق کشور و همچنین امکان آموزش غیرحضوری در این دانشگاه، فرصت مناسبی برای ترویج زبان فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه بستر مناسبی را برای دانشجویان و استادان برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور و پیوند استوار با پیکره انجمن فراهم می‌کند که با همکاری برنامه محور می‌توانیم، گام بزرگی برای اعتلای علمی و فرهنگی کشور و گسترش زبان فارسی برداریم.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

7 تیر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0