ضرورت تسلط استادان به آخرین دستاورد‌های علمی/ هیئت اندیشه‌ورز باید در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه آزاد تشکیل شود

ضرورت تسلط استادان به آخرین دستاورد‌های علمی/ هیئت اندیشه‌ورز باید در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه آزاد تشکیل شود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در رشته‌های علوم انسانی تأکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی و گفتگو درباره تعالی علوم انسانی و هنر که در واحد کرمانشاه برگزار شد، تشکیل هیئت اندیشه ورز در رشته‌های علوم انسانی را برای تعالی این حوزه ضروری دانست.

اهمیت علوم انسانی در دوره کنونی دانشگاه آزاد

وی با بیان اینکه ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد یک تغییر ساختاری مهم در حوزه علوم دانشگاهی بود، بیان کرد: معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به دو دسته تخصصی علمی و پشتیبانی تقسیم می‌شوند که معاونت علوم انسانی و هنر جزو دسته تخصصی علمی در کنار سایر معاونت‌های علوم و مهندسی و فنی و علوم پزشکی قرار می‌گیرد که نشان از اهمیت علوم انسانی در دوره کنونی دانشگاه آزاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه با تأکید بر ضرورت بروز رسانی علوم انسانی، تصریح کرد: تسلط استادان به آخرین دستاورد‌های علمی برای انتقال به دانشجویان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و در کنار آن بومی سازی و توجه به مبانی حاکم بر علوم انسانی نیز نباید فراموش شود، زیرا هیچ دانشی بدون مبانی شکل نمی‌گیرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تشکیل هیئت اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر در هر استان یکی از برنامه‌های اصلی تغییر ساختار برای تعالی است که درباره مؤلفه‌های ناظر بر تعالی علوم انسانی در هر استان و ایجاد رشته‌های جدید کمک فکری می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به وجود ۱۵۲ دانشکده علوم انسانی و ۱۰ دانشکده هنر در دانشگاه آزاد اسلامی، ضرورت استفاده از دانشگاه‌های مادر در استان‌ها و حوزه علمیه برای تعامل بیشتر و بهتر احساس می‌شود.

حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، بازدید از کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه‌ها و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد کرمانشاه از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه بود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

18 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0