شانزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی

شانزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی

در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۸ توسط انجمن خدمات مهندسی اصفهان و تحت حمایت سیویلیکا در شهر اصفهان- سالن همایش های سیتی سنتر برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی و فناوری
برگزار کننده: انجمن خدمات مهندسی اصفهان
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: اصفهان- سالن همایش های سیتی سنتر

کنفرانس ملی روز مهندسی

برگزاری این کنفرانس، در سال های قبل از 1390 صرفا” در قالب جشنواره و جهت تجلیل از مهندسان برگزیده استان اصفهان توسط انجمن خدمات مهندسی استان اصفهان شکل گرفت و از آن پس با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و ارگان های ذیربط، به صورت یک کنفرانس علمی برنامه ریزی و برگزار گردید.
این کنفرانس از سال 1393 و پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تمامی معیارهای مورد نیاز جهت برگزاری یک همایش علمی برخوردار شد، و براساس گزارشات تهیه شده از برگزاری یازدهمین کنفرانس و تایید معاونت محترم آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، موافقت شد این گردهمایی از دوازدهمین همایش یعنی از سال 1394، به صورت ملی و با حمایت و همراهی تمامی ارگان های ذیربط در وزارت خانه و همچنین کلیه سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور و سایر تشکل های فعال در این عرصه از سراسر کشور، در اصفهان برگزار گردید.
امسال نیز، این مراسم در قالب “کنفرانس ملی روز مهندسی” توسط انجمن خدمات مهندسی استان اصفهان و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مشارکت بسیاری دیگر از سازمان ها و تشکل های فعال در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و فنی مهندسی با شعار “تفکر مهندسی، راهبرد رشد و توسعه پایدار” در اسفندماه سال جاری در اصفهان، برگزار خواهد شد.
با توجه به شرایط حاکم بر فضای کسب و کار و تحولات بوجود آمده در اقتصاد کشور طی چند سال گذشته از جمله کاهش درآمدهای نفتی، گسترش تحریم های بین المللی علیه ایران، افزایش تورم و مهمتر از همه افزایش رکود اقتصادی در تمامی سطوح کشور، برگزارکنندگان کنفرانس ملی روز مهندسی را بر آن داشت تا با اتکاء به مخاطبان فرهیخته و توانمند کنفرانس، به بررسی مشکلات و تنگناهای موجود و آسیب شناسی و ریشه یابی جدی و شناسایی راه حل های مناسب به منظور اصلاح محیط کسب و کار و حرکت به سمت توسعه پایدار، با رویکرد و تفکر مهندسی بپردازد.
با فضایی که در این کنفرانس ایجاد می شود سازمان ها، تشکل ها و مهندسین فعال در حوزه های صنعتی، فنی و مهندسی کشور می توانند به تبادل نظر حول شعار و محورهای اصلی کنفرانس پرداخته و از سخنرانی ها، مقالات و کارگاه های آموزشی ارائه شده توسط مقامات دولتی، فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، دانشگاهیان و مشاوران، بهره مند گردند.
همچنین، در این کنفرانس که در نوع خود یکی از مهمترین و بزرگترین گردهمایی های مهندسان و فعالان اقتصادی در سطح کشور می باشد، به بهانه زادروز تولد دانشمند شهیر ایرانی خواجه نصرالدین طوسی همچون سال های گذشته، به شناسایی، ارزیابی و انتخاب سازمان های برتر، پیشکسوتان، مهندسان و مهندسان جوان برتر پرداخته و برگزیدگان حوزه های مختلف را طی مراسمی باشکوه معرفی نموده و تندیس کنفرانس و لوح تقدیر را در حضور مقامات ملی و استانی، به ایشان اهداء خواهد شد.
انجمن خدمات مهندسی استان اصفهان، مراسم جشنواره بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از سازمان ها، پیشکسوتان و مهندسین برتر را طی سال های گذشته همزمان با همایش های ملی روز مهندسی برنامه ریزی و برگزار نموده است. امسال نیز این مراسم باشکوه برنامه­ ریزی شده است. یکی از بخش­ های مهم این مراسم که از دوازدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی اجرا شد و مورد استقبال شرکت­ کنندگان در کنفرانس و جامعه مهندسی کشور نیز قرار گرفت، انتخاب و معرفی دو نفر از شخصیت های برجسته مهندسی در سطوح ملی و استانی می باشد، که در کنفرانس امسال نیز توسط دبیرخانه کنفرانس، شخصیت های برجسته مهندسی سال، انتخاب و معرفی خواهند شد.

ماموریت اصلی همایش:

تبیین جایگاه و تفکر مهندسی در فرآیند توسعه اجتماعی، اقتصادی و سازندگی کشور

شانزدهمین کنفرانس ملی روز مهندسی

محورهای کنفرانس:

1- فناوری­ های دانش بنیان ، مزایا و چالش­ ها

2- راهکارهای توسعه صادرات خدمات مهندسی

3- نقش مهندسی در حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار

4- نقش مهندسی در آموزش و مدیریت سرمایه­ ها

5- نقش مهندسی در بومی سازی و ارتقاء کیفیت و برندسازی

6- تحلیل جایگاه مدیریتی مهندسین

7- چشم انداز آینده شغلی مهندسین

منبع: سایت سیویلیکا

30 بهمن 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0