زمان نشست مسئولان دانشگاه‌های ۸ کشور مسلمان مشخص شد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از زمان نشست مسئولان دانشگاه‌های ۸ کشور مسلمان خبر داد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از نشست مسئولان دانشگاه‌های 8 کشور مسلمان در ماه جاری خبر داد و اظهار کرد: در واقع هدف از راه‌اندازی این دانشگاه‌ها تشکیل دانشگاه بین المللی در شهر همدان است.

وی ادامه داد: بنا بر برنامه‌ریزی‌ها این همکاری باید ابتدای سال تحصیلی اجرایی می‌شد ولی در نهایت قرار شد تا بهمن ماه سال جاری در همدان افتتاح و راه اندازی شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل تصریح کرد: دانشگاه بین­ المللی گروه «دی 8»  با هدف کلی تقویت مبادلات دانشگاهی میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی گروه دی 8متشکل از اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، نیجریه، مالزی و مصر و سایر کشورهای جهان است که در اجرای بخش نقشه راه گروه دی 8 در دانشگاه بوعلی­ سینا، به عنوان دانشگاه بنیانگذار تاسیس می‌شود.

وی ادامه داد: هدف این کار  تقویت همکاری میان دولت­‌های عضو از طریق مبادلات بین دانشگاهی و دانشجویی، به منظور دستیابی آنها به سهم قابل قبول بین ­المللی است و این دانشگاه‌ها با اهداف و ماموریت­‌های گروه «دی 8» هماهنگ هستند، ولی دارای شخصیت حقوقی مستقل و در تراز یک دانشگاه بین ­المللی اسلامی خواهند بود.

سالار آملی اضافه کرد: با توجه به نیاز و ضرورت وجود نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در بازار کار، می توان از ظرفیت دانشگاه ها برای تربیت این نیروها استفاده کرد.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

7 اذر 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0