رایزنی با سازمان امور اداری و استخدامی برای اصلاح ساختار اداری دانشگاه‌ها

رایزنی با سازمان امور اداری و استخدامی برای اصلاح ساختار اداری دانشگاه‌ها

منصور  غلامی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری روز شنبه در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت این وزارت اظهار کرد: اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌ها به عنوان مدیر گروه، مدیر بخش یا رئیس دانشکده منصوب می‌شوند باید با گذراندن دوره آموزشی یک ماهه با شیوه‌های نوین، علمی و حرفه ای اجرایی و مدیریتی در مسئولیت جدید آشنا شوند.

وی افزود: آشنایی با ضوابط و قوانین، اختیارات و محدودیت‌ها می‌تواند در بهبود عملکرد مدیران مؤثر باشد و مدیران با اطلاع از قوانین، خلاقیت و نوآوری‌های مدیریتی خود را پیاده‌سازی کنند.

غلامی با تاکید بر “محوریت قانون ساختار و وظایف وزارت علوم و قانون تشکیل هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها” اظهار کرد: مسائل مربوط به اصلاح ساختار اداری دانشگاه‌ها، با مذاکره و گفت‌وگو با مدیران سازمان امور اداری و استخدامی در راستای تفاهم و با تصویب هیئت‌های امنا اجرایی شود.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های وزارت علوم شبکه بزرگی از ذینفعان و مجریان شامل دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین بررسی تمام ابعاد تصمیم گیری ها در شوراهای مختلف ستادی ضرورت دارد.

در ادامه این نشست، دبیران کمیته‌های پنجگانه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم، گزارشی از روند جلسات و برنامه‌های کمیته خود ارائه کردند و اعضای شورا به تبادل نظر در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.

تقویت میز خدمت مجازی، توسعه برنامه دولت الکترونیک، پیشبرد برنامه‌های منشور حقوق شهروندی، اجرای برنامه اصلاح ساختار نیروی انسانی و تقویت شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان از جمله مواردی بود که در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم مورد تاکید قرار گرفت.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

7 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0