راه برون رفت ریشه‌ای از مشکلات کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

راه برون رفت ریشه‌ای از مشکلات کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که اکنون کشور در شرایطی است که نمی‌تواند براساس استراتژیک‌های سنتی توسعه پیدا کند، گفت: راه برون رفت ریشه‌ای از مشکلات کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مسعود برومند در اختتامیه ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز اظهار داشت: شناسایی، حمایت و تسریع در رشد شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند ضمن ارتقای سرعت دستیابی به فناوری‌های پایه و اساسی کشور، شرایط بسیار مناسبی را نیز در کشور فراهم کند.
وی با بیان این‌که دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های فناوری و سازمان‌های دولتی وظیفه حمایت از این اکوسیستم را دارند، گفت: پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند تبادل نظر بین سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که در این اکوسیستم نوآوری کرده‌اند و این نمایشگاه‌هایی از این قبیل نیز فضایی را برای آشنایی و گفت وگو بین فناوران ایجاد می‌کند تا درتوسعه کسب و کار همدیگر را یاری کرده و رقابت کنند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان اظهار امیدواری کرد تا این نمایشگاه‌ها با وجود پیچیدگی، بتوانند زمینه رشد و توسعه آینده پژوهش و فناوری در کشور را فراهم کنند.

ر.ب ۴۵/‏ ع. ع ۵۷

منبع:سایت وزارت علوم/ تحقیقات و فناوری

16 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0