راه‌اندازی دکترای تخصصی مهندسی پزشکی با گرایش «رباتیک پزشکی»

راه‌اندازی دکترای تخصصی مهندسی پزشکی با گرایش «رباتیک پزشکی»

نفر از راه‌اندازی رشته دکترای تخصصی مهندسی پزشکی با گرایش رباتیک پزشکی در دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد واحد قزوین، اظهار کرد: این رشته به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

وی افزود: به استناد رأی صادره در جلسه ۲۶۸ شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، با ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران موافقت شده است.

نفر اظهار کرد: رشته مهندسی پزشکی (گرایش رباتیک پزشکی) کاربرد علم رباتیک و مکاترونیک در حوزه پزشکی را مد نظر قرار می‌دهد و تلاش دارد با استفاده از تجهیزات رباتیکی در حوزه‌های مختلف تشخیص، درمان و نگهداری از بیمار خدمات‌رسانی کند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این موضوع منجر به ایجاد محصولات تأثیرگذاری از قبیل سامانه‌های جراحی هوشمند و راهبردی جراحی، ربات‌های دستیار جراح و جراحی رباتیک از راه دور و ربات‌های بازتوانی افراد شده است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

23 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0