دانشگاهیان و دانشجویان همواره نقش کلیدی در جریان انقلاب اسلامی دارند

دانشگاهیان و دانشجویان همواره نقش کلیدی در جریان انقلاب اسلامی دارند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که ظهر امروز (یکشنبه) در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، حجت‌الاسلام صالحی چهل سالگی انقلاب اسلامی را نمادی از بلوغ و بالندگی دانست و اظهار داشت: دشمن در مسیر هدف خود که ضربه به این انقلاب است دو مسیر تحریف امام و ‌انقلاب و تطهیر دشمنان امام و انقلاب را به منظور تحقق اهداف خود پیش می‌گیرد.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) نیز با درنظر داشتن این هدف دشمن، همواره بر ایجاد هویت اثرگذار در دانشجویان و دانشگاهیان تاکید داشتند، گفت: صرف نظر از بیانات امام خمینی(ره) برای مخاطبان عام، اگر دقت نظرکنیم بیشترین توجه ایشان در میان اقشار مختلف به دانشجویان و دانشگاهیان بوده است.
حجت الاسلام صالحی افزود: در احصای مضامین سخنان امام خمینی(ره) در خطاب قرار دادن دانشگاهیان به هشت موضوع مهم می‌رسیم که در سخنان ایشان بیشتر از همه موضوعات، خطاب به جامعه دانشگاهی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: اولین نکته‌ای که امام خطاب به قشر فرهیخته و نخبگان مطرح می‌کنند استقلال در همه ابعاد فکری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. در بحث استقلال سیاسی امام توانست مردم سالاری دینی را علی‌رغم همه فراز و فرودها با کمک دانشگاهیان در کشور مستقر کند.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: لزوم توجه به قشر مستضعف در سخنان امام خمینی(ره) مورد تاکید بود و برای ایشان اهمیت داشت. نگرانی از نفوذ پیدا و پنهان جامعه استکبار در جریان تصمیم گیری‌های کشور یکی دیگر از موارد مورد تاکید ایشان بود که تجلی و روشی از روش‌های تحقق اهداف دشمن در جریان ضربه به انقلاب است.
وی افزود: آمریکا ستیزی موضوع دیگری است که امام خمینی (ره) همواره بر آن تاکید داشتند و توجه به آزادی اندیشه و فکر موضوع دیگر مورد تاکید ایشان خطاب به دانشگاهیان بود.
حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) در عین توجه به خاستگاه رشد و بالندگی جامعه که دانشگاه است همواره بر صیانت دانشگاهیان از آلودگی‌های فکری و عقیدتی نیز تاکید داشتند.
وی با بیان اینکه، دوری از نگاه تک بعدی در اداره جامعه مورد اشاره در سخنان حضرت امام خمینی (ره) بوده است، افزود: اگر دستاوردهای انقلاب معجزه گونه بوده، منشا آن توجه به این موضوعات است وهر کجا احساس کردیم از آرمان‌ها فاصله گرفته‌ایم باید بدانیم منشا آن عدم توجه به این موارد است.
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: حضرت امام بر پیش‌رو و آوانگارد بودن دانشگاهیان تاکید می‌کردند، اما امروز شاهدیم دشمنان و بدخواهان با استفاده از ابزار رسانه درصدد آن هستند جوانان ما را از مکتب اسلام و انقلاب ناامید کنند.
وی افزود: حال آنکه این مسئله فرصتی است تا مسئولان دانشگاهی نسبت به پیش‌رو بودن دانشجویان و بالابردن انگیزه آنان گام بردارند و در این مسیر اگر رفتار غیرعرفی هم از جوانان دیدیم نباید احساس آرمانخواهی و ‌پیش‌رو بودن آنها را کمرنگ کنیم زیرا در غیر این صورت آرمان‌ها لطمه جدی خواهند دید.
ر.ب45/ع.ع57

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

15 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0