دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان موفق به ساخت پهباد شدند

دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان موفق به ساخت پهباد شدند

طراحی، ساخت و آزمایش پرواز پهباد خاتم ۱ توسط دانشجویان مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان با موفقیت انجام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان، تیم کارآفرینی ساخت پهپاد مرکز کارآفرینی این دانشگاه با همکاری گروه کارشناسی شرکت بهره برداری مارون، کار طراحی و ساخت این پهپاد را با هدف کسب تجربه و تولید دانش فنی در زمینه پهپادها به سرانجام رسانده و خاتم ۱ پرواز آزمایشی خود را با موفقیت از سر گذراند.
طراحی این سیستم توسط گروه فنآور پهپاد متشکل از محمد ناصری، صادق نظام زاده، دانیال رئیسی گهرویی، مصطفی بابایی بارکلایی و صادق بستوانچی با سرپرستی و راهنمایی مهندس عطیه کریمی پور عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی در ۴ ماه صورت پذیرفته است.
کریمی پور توجه و حمایت مسئولان دانشگاه به پژوهش های آینده به منظور تکمیل نسل های بعدی این پهپاد و ساخت انواع دیگر پرنده ها را خواستار شد و افزود: برای طراحی و ساخت پهپاد خاتم۱ حدود ۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.
این پهپاد کاربردهای وسیعی در زمینه پایش وضعیتِ تجهیزات و محوطه های صنعتی دور از دسترس و یا خطرناک دارد و از کاربردهای دیگر آن می توان به نمونه برداری و عکس برداری از منابع طبیعی، محیط زیست و رصد فعالیت در مناطق صعب العبور اشاره کرد.
م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

16 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0