تمهیدات دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی/ ۲ دانشجوی PHD به ژاپن اعزام می‌شوند

تمهیدات دانشگاه برای جذب دانشجوی خارجی/ ۲ دانشجوی PHD به ژاپن اعزام می‌شوند

پریچهر حناچی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه الزهرا (س) در نهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که امروز در مجتمع بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، اظهار کرد: شرایط مختلف کشور و دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ تفاوت فرهنگی و کیفیت آموزشی کشور برای آن‌ها استرس ایجاد می‌کند، اما با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌توان این استرس را کاهش داد.

تفاوت فرهنگی و کیفیت آموزشی، عمده مشکل دانشجوی خارجی

وی افزود: در سال‌های گذشته تحقیقی بر روی دانشگاه‌های مختلف کشور انجام شد که بر اساس نتایج آن دانشجویان خارجی از نژاد پرستی و افغان ستیزی در دانشگاه‌ها شکایت دارند، همچنین تفاوت فرهنگی، ضعف در فهم زبان فارسی، نامناسب بودن تدریس اساتید، نارضایتی از کتاب‌های درسی و دشواری دروس عمومی موارد دیگری است که دانشجویان خارجی به آن اشاره می‌کنند.

عدم شرکت دانشجویان خارجی در مباحث  به دلیل بلد نبودن زبان

حناچی گفت: دانشجویان خارجی به دلیل بلد نبودن زبان در مباحث کلاس شرکت نمی‌کنند بنابراین مسئولان دانشگاه باید کلاس‌های زبان فارسی را برای این افراد برگزار کنند.

وی افزود: همچنین ارائه حداقل برخی دروس به زبان انگلیسی و آموزش اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی در راستای روابط بین المللی می‌تواند راهکار‌های مفید در این راستا باشد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه الزهرا (س) درباره فعالیت‌های بین المللی دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه الزهرا (س) با کشور‌های ژاپن، فرانسه و ترکیه تمرکز همکاری بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: برای سهولت جذب دانشجوی خارجی و رفع مشکلات، پشتیبان فرهنگی و علمی را برای آن‌ها قرار داده ایم تا از مشکلات دانشجویان در وهله اول جلوگیری شود.

حناچی درباره اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت: برای اعزام دانشجو با ژاپن وارد مذاکره شده‌ایم و در ماه مارس ۲ دانشجوی PHD اعزام می‌شوند، همچنین با ترکیه برای تبادل اساتید و دانشجو توانسته ایم ارتباط خوبی برقرار کنیم.

منبع:سایت خبر نگارزان جوان

29 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0