تلاش جهاد دانشگاهی برای برگزاری مناظرات بین المللی دانشجویی

دبیر مسابقات مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی خبر داد؛

کاظمی خالدی گفت: جهاد دانشگاهی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در سطح منطقه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کاظمی خالدی دبیر مسابقات مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی در نشست خبری مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران که قرار است در آذر ماه جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شود، اظهار کرد: هدف اصلی مسابقات مناظره بررسی و حل مشکلات کشور نیست اما این بستر را ایجاد می‌کند که دانشجویان آموزش دیده در مورد مسائل روز با هم به گفتگو بنشینند و فرصتی ایجاد شود تا مشکلات توسط جوانان مورد بررسی قرار گیرد و به چالش کشیده شود و مباحث مطروحه توسط همسالان دانشجویان دانشگاه‌ها برای آنها مطرح شود.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها محتوای مناظره‌ها از لحاظ اینکه کدام تیم غلط یا درست می‌گوید داوری نمی‌شود بلکه هدف اصلی جنبه علمی می‌باشد.

داوری 3 دانشجوی برتر در مسابقات مناظرات دانشجویی

دبیر مسابقات مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: سه داور عضو هیئت علمی در گروه داوری حضور دارند که پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات و وزارت ارشاد پشتیبان و راهبر تیم داوری استادان است؛ همچنین 3 داور دانشجو که از برترین دانشجویان دوره‌های گذشته هستند در تیم داوری حضور دارند.

زمان برگزاری  هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران

کاظمی خالدی در ادامه با اشاره به اینکه این مسابقات از 18 تا 20 آذر در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود، ادامه داد: 12 تیم به مرحله کشوری رسیده‌اند که تیم‌های برگزیده علاوه بر جوایزی که در مراحل استانی دریافت کرده‌اند در این مرحله نیز به گروه اول مبلغ 4 میلیون تومان و تیم دوم 2 میلیون تومان اهدا خواهد شد.

وی در ادامه داد: خوشبختانه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برای انجام هرچه بهتر این مسابقات از دیگر سازمان‌ها و نهادها بهتر عمل می‌کنند و بی‌شک این جریان بدون همراهی همه مسئولان عرصه‌های فرهنگی دانشگاهی و اجتماعی ممکن نیست و قاعدتا از سطح محدودی در میان دانشجویان علاقمند فراتر نخواهد رفت.

منازعات بی‌حاصل صاحبان قدرت بزرگترین مشکل کشور ماست

علی منتظری‌ رئیس شورای علمی مسابقات مناظرات دانشجویان ایران گفت: هدف از برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی مشارکت دانشجویان و رونق بخشیدن به فضای گفت‌وگو در دانشگاه‌ها است، امروز یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور در واقع منازعات بی حاصلی‌ است که بین صاحبان قدرت در حال رخ دادن است که هر کدام دیگری را متهم می‌کنند؛ این معضل به این دلیل است که ما یاد نگرفته‌ایم چگونه انصاف داشته باشیم و از منطق و عدل و استدلال‌ برخوردار باشیم بر همین اساس ضرورت پیشگامی‌ جهاد برای برگزاری چنین مسابقاتی هر روز بیشتر می‌شود.

منتظری ادامه داد: باید طرح‌های فرهنگی را نو کنیم، این مسابقات به ما نشان می‌دهد که گفت‌وگو چقدر ضرورت دارد؛ این مسابقات آثار وضعی دارد، اول اینکه بزرگترها‌ از جوان‌ترها یاد بگیرند که چگونه گفت‌وگو کنند؟ دوم اینکه می‌توان به پرورش نوجوانان در این مسیر امیدوار بود، ما می‌توانیم مسابقات مناظره را به عنوان یک الگوی مناسب برای جریان گفت‌وگو و تعامل معرفی کنیم.

رئیس شورای علمی مسابقات مناظرات دانشجویان ایران تصریح کرد: باید از افراد حرفه‌ای در برگزاری مسابقات ملی استفاده شود، نباید با دانشجویانی که در یک مرحله‌ای به ما می‌پیوندند‌ خداحافظی‌ کنیم آنها باید برای تداوم کار حضور و در تدوین ادبیات بومی و گفت‌وگو باید دخالت داشته باشند.

تأکید مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی‌

وی یادآوری کرد: مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی‌ تأکید داشتند؛ در واقع اگر جهاد دانشگاهی وارد میدان نشده بود همین مناظره هم وجود نداشت فقط جلساتی تشکیل شد اما جامعه علمی کشور از نتایج آن بهره‌مند نشد زیرا اگر نتیجه‌بخش بود وضع جامعه این چنین نبود،  این نشان می‌دهد که ما استدلال‌ و منطق را باید در اینگونه‌ مناظرات داشته باشیم.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

13 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook,ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0