تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشکده اقتصاد/ دانشجویان با فرصت‌های شغلی و بازار کار بیگانه‌اند

تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشکده اقتصاد/ دانشجویان با فرصت‌های شغلی و بازار کار بیگانه‌اند

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت: با توجه به بیگانگی دانشجویان با فرصت‌های شغلی،نگاه فوق برنامه‌ای برای استخدام و کسب و کار آنها داریم.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، حسن طائی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی در گرامیداشت شصتمین سالگرد تاسیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی که در ساختمان اصلی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه‌ورزان   ۶۰ سال گذشته بنا بر ضرورت در کنار تاسیس بانک مرکزی، انجام سرشماری نفوس و مسکن، گسترش مراکز آموزشی و ساخت انواع سد‌ها به بنای مدرسه عالی بازرگانی اقدام کردند و اکنون جشن ۶۰ سالگی مدرسه اقتصاد را برپا کردیم.

وی افزود: بنیانگذاران این مدرسه با تاریخ آشنا بودند و می‌دانستند کسب و کار‌ها در کشور‌های توسعه یافته در کنار بستر اقتصادی کارکرد‌های لازم را داشته‌اند.

طائی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این دانشگاه تربیت کارشناسان و مدیران مجرب برای دستگاه دولتی و خصوصی است؛ بیان کرد:  از مدرسه عالی بازرگانی و این دانشکده تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر دانش آموخته شده‌ و درسطح بالای اشتغال قرار دارند.

نگاه ویژه به استخدام و کسب و کار دانشجویان

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در نگاه ما فوق برنامه‌ای برای استخدام و کسب و کار است تا دانشجو‌ها بتوانند برنامه خود را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های نخستین فعالیت این دانشکده چند رشته مهندسی وجود داشت، تشریح کرد: دانشکده یکی از فعال‌ترین دانشکده‌های کشور است که مهندسانی را هم به جامعه تحویل داده است.

نیازمند ارتباط نزدیک پژوهشکده اقتصاد با دانشکده هستیم

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: یکی از درد‌های محیط آکادمیک در کشور بیگانگی با فرصت‌های شغلی و بازار کار است برای رفع این مشکل در حوزه حل مسائل اقتصادی کشور، ارتباط نزدیکی بین پژوهشکده علوم اقتصادی و دانشکده اقتصاد نیاز است.

طائی با اشاره به تغییر  تحولات دانشکده اقتصاد در سال‌های اخیر گفت: در دوره ۴ ساله گذشته دانشکده تغییرات زیادی کرد و به جایگاه رفیعی دست رسیده است اما از آنجایی که در یک محیط سازمانی برای موفقیت اجزا باید دست به دست هم دهند، در شرایط فعلی دوستان باید با همکاری با دانشکده و  تعامل  هرچه بیشتر بری بهبود وضعیت فعلی هم تلاش  کنند.

وی یادآوری کرد: باید تمامی مراحل پذیرش دانشجو، فرایند آموزشی و فارغ التحصیلی در مسیر نیل به جایگاه یک دانشگاه کارآفرین ساماندهی شود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

28 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0