برگزاری هفتمین مسابقه ملی دانشجویی انجمن آکوستیک و ارتعاشات

برگزاری هفتمین مسابقه ملی دانشجویی انجمن آکوستیک و ارتعاشات

رئیس دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علم و صنعت از برگزاری هفتمین مسابقه ملی دانشجویی انجمن آکوستیک و ارتعاشات در دانشگاه علم و صنعت خبر داد.

داود یونسیان، رئیس نهمین کنفرانس بین‌المللی آکوستیک و ارتعاشات ایران و رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه، ایجاد فضای رقابتی سالم به‌منظور افزایش آشنایی دانشجویان با مفاهیم و فناوری‌های آکوستیک و ارتعاشات، گسترش آموزش این علم در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز پژوهشی آموزشی کشور و معرفی آن‌ها به جوامع علـمی و برقراری ارتباط علمی و فرهنگی و آموزشی بین دانشگاه‌ها است.

او ادامه داد: این هفتمین دوره مسابقه ملی دانشجویی است که به  فناوری‌های آکوستیک و ارتعاشات پرداخته می‌شود. امسال بحث استفاده از ارتعاشات در زندگی روزمره بیشتر مطرح است، با توجه به اینکه ارتعاشات در کل مضر است اما قصد داریم از آن استفاده مفیدی کنیم.

یونسیان  با اشاره نوع ساخت  توربین‌های بدون پره  گفت: توربین ارتعاشی بدون پره  به صورت یک میله در زمین قرار می‌گیرد و این توربین در یک ستون قائم می‌ایستد و در اثر سرعت باد می‌لرزد و باعث ارتعاش شده و انرژی تولید می‌کند.

رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت درباره مزیت توربین‌های بدون پره تصریح کرد: مزیت ساخت این توربین‌ها نسبت به توربین‌های پره دار هزینه به صرفه آن  است موضوع دیگر صدای زیاد توربین‌های پره دار است که این توربین ها صدا ندارند.

یونسیان افزود: در این مسابقه کلیه دانشجویان علاقه‌مند به علم و فناوری آکوستیک و ارتعاشات در تمامی رشته‌های دانشگاهی مرتبط امکان حضور دارند.

رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان در این مسابقه، نمونه کوچک توربین ها را  می‌سازند و دستگاهی که بیشترین مقدار  انرژی را تولید کند، به عنوان طرح برتر انتخاب می‌شود.

او  افزود: بعد از برگزاری این مسابقه یک تیم برای ساخت این توربین‌ها معرفی می‌شود و شروع به فعالیت می‌کند.

یونسیان گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه لازم است حداکثر تا تاریخ ۲۰ آبان فرم اولیه ثبت نام را تکمیل کنند.

رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت در پایان یادآوری کرد: نهمین کنفرانس بین‌المللی آکوستیک و ارتعاشات با همکاری مشترک انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران و دانشگاه علم و صنعت ایران در دی‌ امسال برگزار می‌شود.

منبع: سایت خبر نگاران جوان

11 مهر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0