بانوان ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند/ حضور بانوان در مدیریت آموزش عالی باید بیشتر شود

بانوان ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند/ حضور بانوان در مدیریت آموزش عالی باید بیشتر شود

ابتکار گفت: حدود نیمی از دانشجویان ما خانم هستند، ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در آموز زنان و خانواده در اختتامیه دومین جشنواره علم و زن که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، اظهارکرد: شخصیت جهانی پروفسور میرزاخانی تراز جهانی دارد.

وی ادامه داد: خانم میرزاخانی شخصیت جهانی است و خوشحالیم که امروز به کمک دیگر شخصیت‌های علمی می‌توان استعداد زنان ایرانی را به همگان نشان داد.

معاون رئیس جمهور در آموز زنان و خانواده با اشاره به شاخص پیشرفت زنان گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب ۴۰ شاخص پیشرفت زنان را استخراج کردیم و قله این شاخص‌ها در آموزش عالی است و حدود نیمی از دانشجویان ما خانم هستند، ۲۷ درصد اعضای هیئت علمی را بانوان تشکیل می‌دهند و یک چهارم آنان دارای تحصیلات عالی هستند.

ابتکار بیان کرد: درمجموعه آموزش عالی تحولات خوبی داشته‌ایم، اما انتظار داریم برای مدیریت آموزش عالی هم از بانوان کمک بگیرند؛ همانطور که رئیس جمهور گفت که ۳۰ درصد مدیران را باید بانوان تشکیل دهند این مدیریت باید در آموزش عالی هم ایجاد شود.

وی درباره مریم میرزاخانی گفت: روز تولد مریم میرزاخانی به عنوان روز بین المللی ریاضی نامیده شده است و امیدواریم از این ظرفیت زنان ایرانی بیشتر استفاده کنیم.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

3 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0