انواع اعتیاد اینترنتی

1.بازی­های اینترنتی؛ معمولاً ۷۰ درصد از اعتیاد به اینترنت را بازی­های آنلاین و قمار آنلاین بنظر حذف شود بهتر است زیرا فکر نمی‌کنم دغدغه جامعه ما باشد, تشکیل می‌­دهند.

2.اعتیاد به ارتباط‌های اینترنتی؛ شامل بودن در شبکه­ های اجتماعی، چت و تالارهای گفت‌وگو، افرادی که دچار اعتیاد به گپ زدن و گفت‌وگوی اینترنتی می‌شوند، معمولاً بیش از حد درگیر روابط اینترنتی هستند. دوستی اینترنتی خیلی سریع اهمیت و جایگاه روابط خانوادگی و دوستان قدیمی را می‌گیرد. به ظاهر مبتلایان به این بیماری دائم در اینترنت دنبال اسم خودشان می‌گردند.

3.اینکه چند نفر و از کجا به وبلاگ یا سایتشان لینک داده‌اند برای آن‌ها بسیار مهم است و مدام به سایتشان سر می‌زنند و احتمالاً از کمبود یا افزایش بازدیدکنندگان دچار استرس می‌شوند. خود افشاگری وبلاگی مسئله دیگری است که محققان آن را یک بیماری خوانده‌اند. گروهی از مردم راز‌ها و اسراری را که معمولاً شخصی و خصوصی قلمداد می‌شود، روی وبلاگ‌هایشان افشا می‌کنند که دامنه آن از عکس‌های خصوصی گرفته تا روابط خصوصی امتداد دارد.

4.استفاده­ های پورنوگرافی؛ در این حالت فرد مدام در اینترنت به دنبال تحریکات جنسی است.

5.اعتیاد جمع‌آوری اطلاعات: در این نوع اعتیاد، فرد شیفته غنای اطلاعات وب می‌شود وجستجوی بیش ازاندازه برای جمع‌آوری اطلاعات، از پیامدهای این شیفتگی است.وبلاگ نویسی وخرید اینترنتی بیش از اندازه واینترنتگردی ازهمه جا،آشغال جمع کنی اینترنتی ازدیگر موارد اعتیاد اینترنتی هستند.

منبع

پاسلارزاده،لادن(1393)، نقش اعتیاد به فناوری اطلاعات بر راهبردهای خود تنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پایان نامه کارشناسی ارشد،مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی قشم

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0