<span itemprop="name">پروتکل مشاوره شغلی خودکارآمدی بر اساس الگوی شناختی-اجتماعی بندورا</span>
تاریخ انتشار:
17 نوامبر 2018
آخرین بروز رسانی:
27 فوریه 2019

خودکارآمدی: خودکارآمدی عبارت است از باور فرد درباره قابلیت هایش برای انجام سطوح طرح ریزی شده عملکرد ، پیشرفت و مهار رویدادهایی که در زندگی اش تأثیر بسزایی دارند (بندورا، 1998).خودکارآمدی اطمینان به توانایی های خود در کنترل افکار، احساسات و فعالیتهاست. بنابراین بر عملکرد واقعی افراد ، هیجانات و انتخاب افراد و سرانجام میزان تلاشی که شخص صرف یک فعالیت  می کند، مؤثر است (یوگورتو، 2013) . باورهای خودکارآمدیمبنایی برای انگیزش انسانی، بهزیستی و پیشرفت شخصی فراهم می کند، به این دلیل که اگرافراد باورداشته باشند که رفتارهای آنها می تواند نتایج یا پیامد های دلخواه آنها را ایجاد کنند، آنها مشوقی برای عمل کردن یا تداوم کار در صورت مقابله با مشکلات دارند. باورهای خودکارآمدی شامل ارزیابی فرد از توانایی هایش می باشد. باورهای افراد نسبت به توانایی شان روی رفتار به شیوه های مختلف از جمله انتخابهای آنها تأثیر می گذارد و باعث می شود که فرد جریان عمل را دنبال یا قطع کند(واسیل و همکاران، 2011).خودكارآمدی از نظريه شناخت اجتماعي آلبرت باندورا (1997) روان‌شناس مشهور، مشتق شده است كه به باورها يا قضاوتهاي فرد به توانائيهاي خود در انجام وظايف و مسئوليتها اشاره دارد. مفهوم خود کارآمدی از نظریه شناختی_اجتماعی،بندوار مشتق شده است که به باورها یا قضاوت های فرد نسبت به توانایی های خود در انجام وظایف ومسولیت ها اشاره دارد، نظریه شناختی_اجتماعی مبتنی بر الگوی علی سه جانبه رفتار، محیط و فرد است. این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار ،اثرات محیطی وعوامل فردی (شناختی، عاطفی وبیولوژیک) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای شناختی اشاره دارد،تاکید می­کند(یوسف وند، 1393)

مشخصات

مشاوره شغلی خودکارآمدی بر اساس الگوی شناختی-اجتماعی بندورا: مبتنی بر محتوای مداخله آموزشی خودکارآمدی بر اساس رویکرد شناختی- اجتماعی بندورا(1998) می باشد، این مداخله در قالب 7 جلسه 2 ساعته طراحی شده است،

تعداد صفحات:  24صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0