<span itemprop="name">پروتکل درمانی شناخت درمانی وجودگرا (هستی نگر) از بهمنی و همکاران</span>

شناخت درمانی وجودگرا: در رویکرد شناخت درمانی وجودگرا، با استفاده از فنون «شناخت درمانی» برخی از طرح‌واره‌ها، افکار خود آیند و خطاهای شناختی که در شکل­ گیری بسیاری از مشکلات در افراد نقش مهمی دارند را اصلاح می­کند. درعین‌حال به آن دسته از نگرانی­های وجودی نظیر اضطراب از مرگ، عدم قطعیت، بی‌معنای، تنهایی و کنترل ناپذیری جهان که در اثر تهدید مرگ نهفته در بیماری مزمن تشدید می­شوند و در اغلب روش­های مداخله­ ای به صورت نظام ­یافته به آن‌ها توجه نمی­شود، نیز پرداخته می­شود. به طور کلی در رویکرد شناخت درمانی وجودگرا سعی بر این است که با استفاده از فنون شناخت درمانی بتوان برخی از طرح‌واره‌ها، افکار خود آیند و خطاهای شناختی که در شکل­ گیری آزردگی روانی بیماران نقش مهمی دارند را اصلاح کرد(بهمنی و همکاران، 1389). درعین‌حال به آن دسته از نگرانی­های وجودی نظیر اضطراب از مرگ، عدم قطعیت، بی‌معنایی، تنهایی و کنترل ناپذیری جهان که در اثر تهدید مرگ نهفته در بیماران تشدید می­شوند و در اغلب روش­های مداخله­ای به صورت نظام‌یافته به آن‌ها توجه نمی­شود، نیز پرداخته شود. لذا مي­توان گفت درمان عبارت است از تسهیل، جستجوی معنا و هدف در زندگي(کیسان و کلارک، 2002).

مشخصات

پروتکل شناخت درمانی وجودگرا (بهمنی و همکاران، 1389) متشکل از 10 جلسه درمانی و دو جلسه پیگیری که در قالب ٣ مرحله­ي: آغازين (جلسه مقدماتی و ٢ جلسه مداخله)، مياني (6 جلسه مداخله) و پایانی (٢ جلسه مداخله) می‌باشد.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0