<span itemprop="name">پروتکل امید درمانی اسنایدر</span>

پروتکل امید درمانی اسنایدر: امید درمانی یکی از درمان‌های روان‌شناختی است که بر مبناي رویکرد روانشناسی مثبت، به جاي تمرکز بر نقاط ضعف، توانمندي ها و قابلیت‌های انسان را مورد توجه قرار می‌دهد (رحیمی پور انارکی، شاه قلیان و یزدانی، 1392). امید، یکی از ویژگی‌های زندگی است که ما را به جستجوی فردای بهتر وا‌می‌دارد، امید، یعنی موفقیت و آینده‌ی بهتر و دلیلی برای زیستن. وقتی امید وجود داشته باشد، شادی و سرور در زندگی حضور خواهد داشت، به همین دلیل، روان‌شناسان در سال‌های اخیر به موضوع جدیدی تحت عنوان روان‌شناسی مثبت پرداخته‌اند. میلر، عقیده دارد که امید باعث سلامتی روانی است و کسی که امیدوار باشد مفهوم درستی از زندگی خواهد داشت.

رابینسون(1983) معتقداست امید یکی از پایه‌های اصولی توازن و قدرت روانی که مشخص‌کننده دستاوردهای زندگی است؛ یعنی توانایی باوری که احساس بهتر از آینده که با نیروی نافذ خود، سیستم فعالیتی را تحریک می‌کند تا سیستم بتواند تجارب نو را کسب کرده و نیروهای تازه را در ارگانیزم ایجاد نماید و درنتیجه امید، انسان را به تلاش و کوشش واداشته و او را به سطح بالایی از عملکردهای روانی و رفتاری نزدیک می‌کند ویکی از نشانه‌های سلامت روان است (محمدی، 1394). اميد فرايندي است كه طي آن، فرد هدف هاي خود را تعيين مي كند، راه كار هايي براي رسيدن به آن ها مي سازد و انگيزۀ لازم را براي اجراي اين راه كار ها ايجاد و در طول مسير حفظ مي کند، اميد يكي از سازه‌هاي شناختي – انگيزشي است كه در اين زمينه مورد تاکيد قرار گرفته است ( اسنايدر و لوپز، 2007).

مشخصات

پروتکل امید درمانی اسنایدر: مداخله امید درمانی توسط اسنایدر (2000) آماده شده است که نقدی و عناصری (1397) به صورت مبسوطی از آن در پژوهش خود آورده اند. این جلسات در طول یک ماه به صورت هفته ای دو جلسه (هر جلسه 120 دقیقه) صورت می پذیرد.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0