<span itemprop="name">پرسشنامه کیفیت درک شده برند واشبرن و پلنک</span>

کیفیت درک شده برند: زیتامل (1988) کیفیت درک شده را ادراک مشتری از برتری کیفیت کالا یا خدمات نسبت به رقبا بیان کرد که بعد فنی را شامل نمی­شود او همچنین مشخص می­نماید که کیفیت درک شده جزئی از ارزش ویژه برند است، از این­ رو کیفیت درک شده بالا مصرف­ کننده را به سوی انتخاب یک برند نسبت به دیگر برندهای رقیب هدایت می­ نماید (ابراهیمی، خیری و یادگاری نیارکی، 1388). به عبارت دیگر، کیفیت درک شده برند به عنوان یکی از عوامل مهمی است که بر تصمیم ­گیری مصرف­ کننده در ترجیح دادن یک برند بر دیگری در نظر گرفته شده است (پاپو و همکاران، 2005). در گذشته چندین محقق بطور تجربی اینطور نشان داده­اند که کیفیت درک شده برند بر تمایل مصرف ­کننده جهت پرداخت بهای اضافی تأثیرگذار است و بنابراین ایجاد کننده یک ارزش ویژه برند می باشد (پاپو و همکاران، 2008). علاوه بر این، یک برند شناخته شده و همراه با کیفیت برتر، تمایل به ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت دارد، که به نوبه خود باعث افزایش خرید و وفاداری مصرف ­کنندگان به برند می­شود(وو و همکاران، 2011).

تحقیقات گذشته نشان می­دهند که کیفیت محصولات تولید شده در گذشته به عنوان شاخصی از توانایی­های شرکت­­ها برای معرفی محصولات با کیفیت در آینده بوده است. بنابراین برای خطوط تولیدی که به تازگی راه اندازی شدند (از جمله در این مورد محصولات دوستدار محیط زیست) داشتن کیفیت سازگار و یا بهتر نسبت به برندهای محصولاتی که به خوبی توسعه یافته ­اند برای حفظ و تقویت اعتماد در میان مصرف­کنندگان ضروری است. به عبارت ساده کیفیت محصول تحت تاثیر اعتبار درک شده برند است(گلی، 1393).

مشخصات

پرسشنامه کیفیت درک شده برند: پرسشنامه کیفیت درک شده برند توسط واشبرن و پلنک (2002) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 4 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط گلی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 4گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0