<span itemprop="name">پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هومن</span>

پرسشنامه کارآفرینی سازمانی: کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که کارآفرین تحت حمایت یک سازمان، فعالیت­های کارآفرینانه خود را به ثمر می ­رساند.شامل معرفی محصولات و فرایندهای جدید، طراحی ساختارهای جدید سازمانی و گسترش بازارهای جدید است. همچنین این مفهوم شامل اصلاح دوره­ای ساختارها و استراتژی­ ها که ممکن است منجر به تعریف مجدد بعضی قلمروها شود، نیز اطلاق می­شود(رومرو-مارتینز، فرناندز-رودریگز، وازکویز-اینچواستی، 2010).

  •  سخت ­کوشی: تلاش برای موفقیت، مسئولیت ­پذیری و تمایل به انجام کار در استانداردهای عالی به قصد موفقیت در موقعیت­های رقابتی.
  • خطرپذیری: خطر­پذیری به عنوان وظیفه جدایی­ ناپذیر کارآفرینی تلقی می ­شود که منجر به موفقیت می­شود. پذیرش مخاطره­ های معتدل که می­ توانند با تلاش­ های شخصی مهار شوند.
  • نظارت درونی: عقیده فرد را در این مورد که تحت کنترل وقایع خارجی است یا داخلی، مرکز کنترل می­ نامند.
  • خلاقیت: خلاقيت عبارت است از توانایی خلق فکرهای جدید و به تعبيري ديگر، خلاقيت عبارت است از به­ كارگيري كامل توانايي­ هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا راه حل يا مفهوم نو نسبت به خود شخص خلاق.
  •  انعطاف ­پذیری: انعطاف ­پذیری یک فرآیند پویا، توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت­ آمیز با شرایط تهدید کننده است که باعث ایجاد انطباق مثبت، علی­ رغم وجود تجارب آسیب ­زا در فرد می ­باشد.
  • تحمل ابهام:قدرت تحمل ابهام عبارت است از پذيرفتن عدم قطعيت به عنوان بخشي از زندگي، توانايي ادامه حيات با دانشي ناقص دربارة محيط و تمايل به آغاز فعاليتي مستقل بي آنكه شخص بداند آيا موفق خواهد شد يا خير .
  • روایی کلامی: روایی کلام عبارت است از توانایی فرد برای سخن گفتن و به کار بردن جمله­ ها به صورت  فی­البداهه در شرایط پیش بینی نشده.

مشخصات

پرسشنامه کارآفرینی سازمانی: پرسشنامه کارآفرینی سازمانی توسط هومن(1380) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 121 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هفت بعد سخت­ کوشی، خطرپذیری، نظارت درونی، خلاقیت، انعطاف­ پذیری، تحلیل ابهام و روایی کلامی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط زارع(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 121گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0