<span itemprop="name">پرسشنامه پذیرش تغییر رابلو نویلا و همکاران</span>

پذیرش تغییر: تغيير به طور كلي انتقال از وضعيت موجود به وضعيتي ديگر خواه خوشايند و يا ناخوشايند مي باشد. پس تغييرات ممكن است مثبت و مطلوب و يا منفي و نامطلوب باشند. در پژوهش­هاي سازماني و نظريه ­پردازي درباره سازمان، پديده تغيير نقش محوري پيدا كرده است. تغيير سازماني مستلزم حركت از شناخته­ ها به­ سوي ناشناخته­ هاست و از آنجايي كه آينده نامطمئن است و ممكن است بر قابليت­ها، ارزش­ها و توانايي­هاي افراد تأثير منفي بگذارد، به­ طور کلي اعضاي يك سازمان از انجام تغيير حمايت نمي­ كنند مگر اينكه دلايل قانع ­كننده­اي براي مجاب ­كردن آنها بر اقدام مورد نظر وجود داشته باشد. به­ همين منوال سازمان­ها نيز گرايش شديدي دارند كه در وضعيت موجود سرمايه­ گذاري كنند و در مقابل تغيير براي منافع نامطمئن آينده مقاومت مي­كنند. افراد عاملي مهم در هدايت فرايند تغيير سازماني هستند و براي هر تغيير اثربخش ضروري است باورها، اعتقادات، فرضيات و نگرش­هاي افراد به چالش­ كشيده و روشن شود. ايجاد تغيير مستمر درون سازمان­ها، مستلزم تغيير در افراد سازماني که محور اساسي هر سيستم شغلي را تشکيل مي­دهند، مي­باشد(احمدی نژاد، 1393).

مشخصات

پرسشنامه پذیرش تغییر: پرسشنامه پذیرش تغییر توسط رابلو نویلا و همکاران  (2005) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 28 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد نگرش بدبینانه نسبت به تغییر، ترس های مربوط به تغییر و پذیرش تغییر را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط احمدی نژاد(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 28گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0