<span itemprop="name">پرسشنامه پاسخگویی جانسن</span>

پرسشنامه پاسخگویی:عكس العمل به موقع نشان دادن نسبت به تغييرات در منافع و ارجحيت ها طي زمان، ضرورت تغيير در اهداف و به طوركلي بحث هدف متحرك را پيش مي آورد(متوسلي،1373).به فرآیندهایی گفته می شود که بر اساس آن شهروندان، مدیران دولتی را در برابر اقداماتشان مسئول می سازند(دانایی فرد و همکاران،1389). هر دولتی نیازمند یک سیستم پاسخگو است و لازمه دموکراسی، داشتن یک سیستم پاسخگویی مناسب است. سازمانهای دولتی، به وسیله مردم و برای مردم ایجاد می شوند و می بایست در برابر آنها پاسخگو باشند. رابطه بین دولت و شهروندان، سیستم پاسخگویی را شکل می دهد که به موجب آن، سازمانهای دولتی وظایف مربوط را انجام می دهند و شهروندان اجازه می دهند که این وظایف انجام شوند، مشروط بر اینکه وکیل از حد خود تجاوز نکند و پاسخگو باشد(هیوز، 1380).پاسخگويي عمومي لازمه عملي كردن فرآيند دموكراسي است و مكمل مديريت محسوب مي شود. مديران دولتي بايد در پنج سطح راهبرد، برنامه(اثربخشي)، عملكرد(كارآيي و صرفه اقتصادي)، فرآيند(برنامه ريزي، تخصيص و اداره امور) و التزام و مشروعيت(رعايت مقررات) پاسخگو باشند(علیپور، 1393).

مشخصات

پرسشنامه پاسخگویی: پرسشنامه پاسخگویی توسط جانسن (2001) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 15 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد پاسخگویی اخلاقی، پاسخگویی مالی، پاسخگویی دموکراتیک، پاسخگویی قانونی، پاسخگوی عملکردی، را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط علیپور(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0