<span itemprop="name">پرسشنامه نگرش زیست محیطی</span>

نگرش زیست محیطی: نگرش، نظامی بادوام است که شامل یک عنصر شناختی، یک عنصر احساسی و یک تمایل به عمل است. براین اساس نگرش آن­چنان که در ذهن تداعی پیدا می­ کند، امری ساده نیست، بلکه امری پیچیده و بر رفتارها تاثیر می ­گذارد. همه ما دارای نگرش نسبت به خود، دیگران و محیط خود می­ باشیم که ما را برای انجام کنش و واکنش به روش ­هایی که در باورها و نگرش­ه ای ما شکل گرفته، آماده­ می ­کند.در روان­شناسی نگرش «مجموعه پایدار از احساسات، باورها و آمادگی ­های رفتاری افراد تعریف شده است» .

محسنی و صالحی معتقدند «تعاریفی که از نگرش ارائه شده است مبتنی بر این اصل است که نگرش را واقعیتی، آموختنی و بالنسبه بادوام در نظر بگیرند که به عنوان یک گرایش از سوی فرد اظهار می­ شود و بر آن اساس شخص به گونه ­ای مثبت یا منفی(موافق یا مخالف) درباره پدیدi ها داوری می­ کند»(اماقلی، 1390). بر این اساس، نگرش زیست محیطی مجموعه ­ای از احساسات، تمایلات، عقاید و قضاوت­ های یک فرد نسبت به یک پدیده یا رخداد زیست محیطی در زندگی است. این نگرش می­ تواند در جهت حفاظت از محیط زیست وحشی، گیاهان و جانوران بومی، حفظ منابع طبیعی و یا در جهت تخریب محیط زیست باشد(دانلپ، 2000). نگرش محیط زیستی مجموعه احساسات خوشایند یا ناخوشایند در مورد ویژگی‌های محیط فیزیکی یا مسایل مربوط به آن است(احمدی، 1394).

مشخصات

پرسشنامه نگرش زیست محیطی: پرسشنامه نگرش زیست محیطی توسط احمدی  (1394) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 15 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط احمدی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0