<span itemprop="name">پرسشنامه نوآوری مدیران لی و تسای</span>

نوآوری مدیران: بکارگیری ایده‌های نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت  تازه ارائه شود، نوآوری گویند(بهمنی، 1394). نوآوری سازمانی عبارت است از یک ایده، محصول یا فرایند، یک سامانه یا وسیله که توسط افراد، گروه‌‌ها یا سازمان‌‌ها، حتی یک بخش صنعت و جامعه به عنوان یک موضوع جدید درک شود. نوآوری فرایندی است که جهت ایجاد ارزش، طراحی و مدیریت می‌شود، نوآوري با واژه‌‌هايي مانند خلاقيت، اختراع و تغيير ارتباط مستقيم دارد اما با آن‌ها هم معني و مترادف نيست.

خلاقيت پيدايي و توليد يك انديشه و فكر نو است در حاليكه نوآوري به معناي كاربردي ساختن آن افكار نو و تازه است. خلاقيت لازمه نوآوري است و تحقق نوآوري وابسته به خلاقيت است. اختراع به معني ايده يا ساخت تكنولوژي جديد است و خلق محصول، خدمت يا فرآيندي جديد در هر سازمان را نوآوري مي‌نامند. اختراع بيشتر حالت اتفاقي دارد در حالي كه نوآوري يك فرايند است (احمدی، 1397). نوآوری سازمانی را باید فرآیندی شامل طرح ایده نو، کسب دانش لازم از طرق مختلف، تبدیل ایده و دانش یا تکنولوژی به محصول یا خدمت جدید و ارایه آن به بازار  و پذیرش آن از سوی مشتری. دانست(آدامز و همکاران، 2019).

مشخصات

پرسشنامه نوآوری مدیران: پرسشنامه نوآوری مدیران توسط لی و تسای (2005) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 6 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط بهمنی(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 6گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0