<span itemprop="name">پرسشنامه نوآوری باز روتر و همکاران</span>

نوآوری باز: امروزه با شکل ­گیری محیط ­های پیچیده رقابتی، تنها سازمان­هایی می ­توانند به فعالیت خود ادامه دهند که عملکرد خود را در قابلیت­ های مهم سازمانی همچون نوآوری تقویت کنند(فارسیجانی و نیستانی، 1389). انجام فعالیت­های نوآورانه، منبعی پایان ناپذیر برای مزیت رقابتی فراهم می­کند (آزاد و ارشدی، 1388). عملکرد نوآورانه، با خلق دانش موردنیاز برای توسعه محصول و فرایندهای تولیدی جدید، یا بهبود فرایندهایی موجود، به دست می­آید. سازمان­ها با تکیه بر نوآوری در پی افزایش بهره­ وری و بهبود وضعیت اقتصادی خود هستند(میرفخرالدینی و همکاران، 1389). نوآوری فعالیت پیچیده­ای است که دانش جدید را برای اهداف تجاری به کار می­ گیرد. بخشی از این دانش از منابع خارجی به دست می­ آید، از این رو توانایی برای بهره ­برداری از دانش خارجی یک عامل حیاتی برای قابلیت­ های نوآورانه است(فسفری و تریبو، 2008). امروزه نوآوری یکی از عوامل مؤثر بر موفقیت و بقای سازمان­های دانش محور محسوب می­ شود (اردکانی و همکاران،1389).

نوآوری باز عبارت است از همکاری با سازمان‌ها یا شرکت‌های  خارجی‌ای که دارای منابع دانشی هستند، که این منابع می‌توانند در جهت دستیابی به اهداف نوآورانه سازمان مفید واقع شوند(عیوض زاده و شاکری، 1398). ﻫﻨﺮي ﭼﺴﺒﺮو ﻧﻮآوري ﺑﺎز را اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﯿ­ﮑﻨﺪ: ﻧﻮآوري ﺑﺎز اﻟﮕﻮﯾﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑـﺮ اﯾـﻦ ﻓﺮض اﺳﺖ ﮐﻪ اﮔﺮ شرکت­ها ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ ﻓﻨﺎوري ﺧﻮد ﻫﺴﺘﻨﺪ، می­ﺘﻮاﻧﻨﺪ و می­ﺑﺎﯾﺴـﺖ از اﯾـﺪهﻫـﺎي ﻓﻨﺎوراﻧـﻪ ﺧﺎرﺟﯽ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ اﯾﺪهﻫﺎي داﺧﻠﯽ ﺑﻬﺮه ﺑﺮده و از راه­های داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ ﻣﺘﻨﻮع ﺑﻪ ﺳﻤﺖ و ﺳﻮي ﺑﺎزار اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ (دوستار و همکاران، 1394).

مشخصات

پرسشنامه نوآوری باز: پرسشنامه نوآوری باز توسط روتر و همکاران (2018) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 18 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد مشارکت مشتریان، مشارکت تامین کنندگان، مشارکت رقبا، مشارکت دانشگاه ها و مشارکت متخصصان را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط عیوض زاده و شاکری (1398) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0