<span itemprop="name">پرسشنامه نوآوری ادراک شده نارور و همکاران</span>

نوآوری ادراک شده: در تعریف نوآوری تفاسیر متعددی وجود دارد کامینگ(1998) نوآوری را خلق یک محصول جدید و یا ایجاد یک فرآیند خدمت، برای اولین بار، تعریف می‌کند. برخی دیگر نوآوری را خلق یک ایده جدید می‌دانند؛ چهارباغی و نیومن(1996) آن را شکلی از دانش و همچنین ناکس (2009) نوآوری را روش جدیدی برای ارائه خدمت یا ایجاد ارزش بهتر می‌داند. نوآوری مهارت‌ها و دانش سازمان را با توجه به نیازهای مشتریان و کاربران خارج و یا داخل سازمان را به شیوه‌ای جدید ترکیب می‌کند(هاشمی، 1394).

نارور و همکاران (2004) در توسعه مفهوم گرایش بازار، بعد عملی و نتیجه تلاش‌های بازارگرایی را با مفهوم گرایش نوآوری تعریف می‌کنند. گرایش نوآوری نیز همچون گرایش بازار می‌تواند به دو شیوه باشد. نوآوری افزون یافته که پیشران آن مشتریان‌اند و نوآوری رادیکال که محرک مشتریان هست.نوآوری افزون یافته مربوط به استراتژی‌هایی است که توسط مشتریان هدایت می‌شود و بر نیازهای آشکار تمرکز دارد. این نوع نوآوری متداول‌ترین نوع نوآوری است. شرکت‌های هدایت‌شونده توسط مشتری بر روی شناخت خواسته‌های بیان‌شده مشتریان در بازارهای خدماتی تمرکز می‌کنند و محصولات و خدمات خود را در راستای ارضای این خواسته‌ها توسعه می‌دهند. روش‌هایی از قبیل مطالعات نگرش و آگاهی‌های بازار، شبیه‌سازی بازار، به‌عنوان تکنیک‌های کلی در جهت این نوع نوآوری به مدد گرفته می‌شوند. درهرحال نوآوری وابسته به مشتری، پتانسیل ایجاد نوآوری را محدود می‌کند، چراکه دید مشتریان به محصولات فعلی شرکت و رقبا محدود است؛ و از اکثر مشتریان نمی‌توان انتظار داشت که بتوانند مزایای تکنولوژی‌های جدید را تجسم کنند (به‌طور مثال پردازش کلمات کامپیوتر محور، ارتباطات بی‌سیم، انتقال فایل‌های حجیم ویدیویی از طریق پهنای باند و …).

مشخصات

پرسشنامه نوآوری ادراک شده: پرسشنامه نوآوری ادراک شده توسط نارور و همکاران(2004) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 4 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط هاشمی (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 4گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0