<span itemprop="name">پرسشنامه مدیریت استعداد یوسفی</span>

پرسشنامه مدیریت استعداد : مدیریت استعداد سیستمی برای شناسایی، استخدام، پرورش، ارتقا و نگهداری افراد مستعد، با هدف بهینه کردن توان سازمان به منظور تحقق نتایج کسب و کار(مورتون،2004)، در این راستا استعداد پتانسیل بالقوه و بالا برای انجام وظایف سازمانی، به عبارت دیگر برخورداری از شایستگی­های درست و مناسب و یا در اختیار داشتن منابع انسانی مناسب از لحاظ قابلیت­ ها تعهد کاری (بالاس، 2007). مدیریت استعداد تضمین می ­کند که افراد مناسب با مهارت مناسب در محل مناسب، متمرکز و نسبت به آن عجین شده ­اند(عریقات و همکاران، 2010). مدیریت استعداد عبارت است از یک سری فعالیت های یکپارچه به منظور تضمین جذب، نگهداری، انگیزش و توسعه کارکنان مستعد مورد نیاز، در حال حاضر و در آینده توسط سازمان (حاجی کریمی و سلطانی، 1390).

مدیرت استعداد یا مدیریت استعداد­یابی را سرمایه­ گذاری در توسعه کارکنان، شناسایی جانشین­ ها و افراد با­ استعداد در سازمان و بالنده کردن آنان برای ایفای نقش­ های گوناگون رهبری تعریف می­کنند. بیشتر سازمانها در شرایط کنونی به طور مرتب و بر اساس ضوابط تعیین شده به مطالعه­ ی استعداد­ها و شناسایی جانشین­ها برای پست­های فعلی و آتی می­ پردازند. امروزه سازمانهای موفق زمان مناسب و کافی را به پیش­بینی نیاز­های کنونی و آتی استعداد اختصاص می­ دهند. زیرا می­دانند که کارکنان به طور واقعی متمایز کنندگان و ارزش ­آفرینان حیاتی در سازمان­ ها و بازار­های رقابتی کنونی هستند و باز، آگاهند که کارکنان را نمی­ توان فقط با عباراتی زیبا و کلیشه­ ای سرگرم نموده و سبب افزایش روحیه­ ی آنها شد. علاوه بر آن، جهانی شدن و تغییر عوامل جمعیت شناختی نیروی کار، نیاز کسب و کار را برای فرایند­های کارآمد مدیریت استعداد افزایش داده­ است (گای، 1388).

مشخصات

پرسشنامه مدیریت استعداد: پرسشنامه مدیریت استعداد توسط یوسفی  (1392) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 40 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد شناسایی، انتخاب، توسعه، نگهداری و بکارگیری را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 40گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0