<span itemprop="name">پرسشنامه فروش گرایی یوآن و همکاران</span>

فروش گرایی: در ادبیات فروش آمده که فروش گرایی درجه ای است که فروشنده سعی می کند عمل کند به مفهوم بازاریابی که از آن طریق به مشتریان کمک کند در تصمیم گیری خرید برای بر آوردن نیاز های مشتری(یوآن و همکاران، 2013). حرفه فروش دارای یک تاریخ قوی، که ردپای آن به تمدن باستانی برمی­گردد ، برجستگی منافع و سود آن ابتدا به قرن بیستم برمی­گردد و این نمود پیدا کرد تا اینکه به اوایل قرن بیست و یکم رسیدیم(پاورز، کهلر و مارتین، 1998).

بسیاری از سازمان­های تولیدی و بازرگانی، مفهوم و فلسفه فروش را سرلوحه نگرش بازاریابی خود قرار داده­اند. فلسفه فروش­گرا بر این اصل استوار است که مصرف­کنندگان، کالای سازمان را به اندازه کافی و موردنظر خریداری نخواهند کرد مگر آنکه سازمان به فعالیت­های گسترده فروش و تولید دست بزند. فلسفه فروش­گرا، زمانی با دشواری بیشتری مواجه می­شود که کالای موردنظر، در شمار کالاهای ناخواسته باشد، یعنی کالاهایی که به طور طبیعی چندان موردتوجه خریدار نیستند و بدان­ها کمتر می­اندیشند مانند بیمه، دایره المعارف و … سازمان­هایی که عرضه­ک ننده این کالاها هستند، ناچارند برای فروش کالاهای خود به فعالیت­های شدیدی دست بزنند و بوسیله آن­ها فروش خود را افزایش دهند. فعالیت شدید برای فروش، گاه برای کالاهای خواسته شده نیز بکار می­رود. این فلسفه در عرضه اتومبیل و بیشتر کالاهای مصرفی موردنیاز در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده می­شود. فلسفه فروش­گرا نه تنها در مورد فعالیت­های انتفاعی بکار می­رود، بلکه فعالیت غیرانتفاعی نیز از آن منفک نیستند. یک حزب سیاسی در مورد کاندیدای خود همین عمل را انجام می­دهد، به شدت هرچه تمامتر برای او فعالیت می­کند و می­خواهد به تمام افراد جامعه این فکر را القا کند که او بهترین و مناسبترین فرد برای شغل موردنظر است(محمدی نور، 1394).

مشخصات

پرسشنامه فروش گرایی: پرسشنامه فروش گرایی توسط یوآن و همکاران (2013) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 5 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط محمدی نور(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0