<span itemprop="name">پرسشنامه فرصت های فناوری</span>

پرسشنامه فرصت های فناوری: مفهوم فرصت های فناوری به هنر،سیاست ویا تمرین سود بردن از فرصت ها و شرایط، به وی‍ژه با توجَه به اصول و نتایج اشاره می کند(شکوری، 1393). طی دو دهه گذشته رشد فناوری های جدید در زمینه ارتباطات و اطلاعات عامل مهمی در ادغام بازارها و فرآیند جهانی شدن بوده است. به عبارت بهتر فناوری عامل محرک ایجاد بازارهای جهانی و مبنای مهمی برای ایجاد مزیت رقابتی شده است. سرمایه گذاری ابعاد مختلفی دارد و یک بعد آن سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات است. این سرمایه گذاری برای بهبود توانایی اصلی و قابلیت های شرکت در صنعت مورد فعالیت آنها بسیار مهم است. فناوری اطلاعاتی یکی از ابزارهای مهم برای گسترش بازاریابی و خدمات جدید برای شرکت ها در اقتصاد دیجیتال کنونی را ایجاد کرده است(زو و همکاران، 2005).

  • بهره وری از فرصت های فناوری: می توان استفاده تمام دانش، فرآیندها، ابزارها و روش ها و سیستم هایی تعریف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته می شوند. در واقع فناوری روش انجام کارهاست و متشکل از سه جز وابسته به یکدیگر می باشد که عبارتند از: سخت افزار ، نرم افزار و دانش فنی(شکوری، 1393)
  • عدم اطمینان فناوری: به نامطمئن بودن فناوری ها به دلیل تغییر دائمی آن ها اشاره می کند.
  • آینده مداری: عبارتست از انجام فعالیت ها با هدف کسب نتیجه در آینده.
  • حمایت مدیریت ارشد از فناوری های جدید: یعنی اینکه مدیریت ارشد سازمان از تکنولوژی جدید پشتیبانی کرده و آن را در انجام امور سازمان به کار می بندد.
  • فرهنگ سازمان: فرهنگ سازمانی پدیده ای است که در سازمان است و همه اعضا اتفاق نظر دارند که یک دست ناپیدا افراد را در جهت نوعی رفتار نامرئی هدایت می کند و بوسیله آن بهتر می توان رفتار افراد را در سازمان توجیه کرد(شکوری، 1393).

مشخصات

پرسشنامه فرصت های فناوری:  این پرسشنامه شامل 38 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد حمایت مدیریت ارشد از فناوری های جدید، آینده مداری، عدم اطمینان فناوری و بهره برداری از فرصت های فناوری و فرهنگ سازمانی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط شکوری(1393) طراحی واعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 38گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0