<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار بورس الکترونیک قرب آبادی</span>

عوامل موثر بر استقرار بورس الکترونیک

بورس الکترونیک: بورس الکترونیک، به نوعی در زیر مجموعه تجارت الکترونیکی قرار دارد. تجارتی که در آن تبادل کالا، خدمات یا اطلاعات برعهده اینترنت یا هر شبکه رایانه ای است. البته این تجارت، اصول و مبانی تجارت قدیمی را نقض نمی کند بلکه با ابزار جدیدی آن مهم را انجام می دهد. این نوع تجارت منجر به آسایش خریدارن و فروشندگان می شود چرا که آنها قادر ند هر وقت و هرجا که بخواهند از طریق اینترنت، محصولات مختلف را دیده و قیمت و ویژگی های آن را با یکدیگر مقایسه و در نهایت با اطلاعات مربوط تر تصمیم گیری کنند.

عوامل ساختاری: علل و عواملی که ساختارهاي سازمان را در معرض بحران قرار می دهند؛ آسیب هاي ساختاري نامیده می شوند. ساختارهاي سازمانی مسیرها، کانالها و ظروفی هستند که فرآیندها و عملیات سازمانی در آنها جاري می شوند. شاخه ساختاري در برگیرنده همه عناصر، عوامل و شرایط فیزیکی و غیرانسانی سازمان میباشد که با نظم، قاعده و ترتیب خاصی بهم پیوسته و چارچوب و قالب فیزیکی ومادي سازمان را می سازند.

عوامل رفتاری: همانطورکه اشاره شد ساختار به مثابه ظرف فعالیتها و حرکات سازمانی است. محتوا یا ماده هاي که درظرف سازمان می ریزد، همان کار یا رفتار انسانهاست. بنابراین محتواي اصلی سازمان را رفتار انسانی تشکیل میدهد و فعالیتها و رفتارهاي انسان نیز براي نیل به اهداف از قبل تعیین شده سازمانی انجام می پذیرند، برآیند کار و انرژي انسان و اهداف و ساختارهاي سازمان در کارکردها یا وظایف اصلی سازمان تبلور پیدا می کند. در شناخت آسیب هاي رفتاري، کانون توجه به کارکردها و عملکردهاست و باید آن دسته از عواملی بررسی شود که کارکردهاي سازمانی را مختل و یا عملکرد انسانها را از حالت طبیعی منحرف کرده و به اثربخشی آنها به قدري صدمه می زنند که در سازمان ایجاد بحران کرده و سازمان را به طور کلی از رشد سالم باز می دارند.

عوامل زمینه ای: شاخه زمینه در تئوري سه شاخگی و در آسیب شناسی سازمانی جایگاه خاص دارد. اولاً مهمترین ویژگی، اهمیت وسعت و قدمت این شاخه نسبت به شاخه هاي ساختار و محتوا است. در اهمیت زمینه و محیط همین بس که دو شاخه دیگر وجود و پیدا شدن خود را وابسته به شاخه محیط می دانند. مفهوم زمینه که در تئوري سیستمی معادل و مترادف مفهوم محیط است، به قدري مهم است که از سطح مفهوم به سطح تئوري ارتقاء یافته و امروزه محققین و تئوري پردازان نظریه هاي سازمانی، تئوری هاي مهمی درباره محیط ارایه داده اند. اصلی ترین کار عوامل زمینه یا محیطی تنظیم روابط سازمان با سیستم هاي بالاتر از خود است. چون هر سیستم یا سازمانی در جایگاه خاص خودش همواره با سیستم‌هاي بالاتر از خودش در کنش و واکنش دایمی است و نسبت به سیستم هاي بالاترسیستم فرعی محسوب می شود. بنابراین، همه علل و عواملی که موجبات برقراري، تنظیم و واکنش به موقع و مناسب سازمان نسبت به سیستم هاي اصلی تر را فراهم می آورند، زمینه یا محیط نامیده می شوند. بنابراین، آسیب هاي زمینه ­اي یا محیطی آسیب هایی هستند که رابطه و تعامل مناسب و درست و یا به عبارت سیستمی، واکنش به موقع و درست سازمان را با سیستم‌هاي همجوار محیطی اش بر هم زده و در این روابط ایجاد بحران  می نمایند(قرب آّبادی، 1393).

مشخصات

پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار بورس الکترونیک: پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار بورس الکترونیک توسط قرب آبادی (1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 32 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد عوامل ساختاری، عوامل زمینه ای و عوامل رفتاری را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط پژوهشگر اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 32گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0