<span itemprop="name">پرسشنامه علل مراقبت بیهوده</span>

علل مراقبت بیهوده: مراقبت های درمانی با اثرات درمانی اما بدون فایده و سود برای بیمار مراقبت بی اثرنامیده می شود. به عبارت دیگر اقدامات بدون ایجاد شانس منطقی و معقول برای سود رسانی به بیمار، ناتوانی در دستیابی به اهداف ویژه، استفاده قابل توجه از منابع بدون داشتن امید منطقی به بهبود نسبی در استقلال و تعاملات بیمار با خود و محیط و یا پیشرفت در وضعیت سلامت بیمارتعریف شده است، مراقبت بی اثر برای اولین بار درسال ۱۹۸۰تعریف شد و از سال ۱۹۹۰ وارد متون اخلاق پزشکی شده است. مراقبت بی اثر یک مفهوم پیچیده است که با دستیابی به هدف در ارتباط است و این اهداف قابل دستیابی نیستند.

در واقع ارائه خدمات بالینی غیر مرتبط یا مراقبت بیهوده با کار پرستار و انجام مراقبت هایی که چه از نظر فیزیولوژیکی و چه کیفی احتمال برگشت بیمار تقریبا غیر ممکن است. می توان گفت مراقبت بیهوده مفهومی است که تحت تاثیر مسائل فرهنگی، اخلاقی، مذهبی، عدم ارتباط بین کادر درمانی، بیمار، خانواده، عدم آموزش همگانی، انجام خطاهای انسانی، پیش آگهی نامشخص بیماری ها، نبود دستورالعمل، شرایط پیچیده و گسترده کاری قرار گرفته است. که مهم ترین پیامدهای آن شامل تحمیل هزینه های سنگین، فرسودگی شغلی، زجر کشیدن بیمار و خانواده اش است و به ناخرسندی پرستار از این مراقبت ها می انجامد.(یکه فلاح، 1393).

مشخصات

پرسشنامه علل مراقبت بیهوده: پرسشنامه مراقبت بیهوده توسط یکه فلاح  (1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 39 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج صلاحیت حرفه ای، خط و مشی سازمانی، عوامل اجتماعی-فرهنگی، باورها و ارزش های فردی و مسائل قانونی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 39گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0