<span itemprop="name">پرسشنامه سودمندی ادراک شده جمال و شرف الدین</span>

سودمندی ادراک شده : باور مصرف‌کننده به این‌که منفعت بیشتری از طریق معامله آنلاین با یک وب‌سایت خاص به دست می‌آورد تعریف می‌شود (کیم و همکاران، 2008). مصرف‌کنندگان اینترنتی از طریق وب‌سایت خرید می‌کنند، زیرا آن‌ها منفعت بیشتری از خرید اینترنتی، نسبت به خرید سنتی، درک می‌کنند (به‌عنوان‌مثال، افزایش سهولت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، صرفه‌جویی در وقت، افزایش تنوع محصولات انتخابی) (مارقریو، 1998).  بنابراین در مقایسه با ریسک ادراک‌شده که مانعی بالقوه برای خرید آنلاین ایجاد می‌کند، سودمندی ادراک‌شده‌ی مصرف‌کنندگان اینترنتی، انگیزه اصلی را برای خرید اینترنتی فراهم می‌کند؛ بنابراین، درصورتی‌که مصرف‌کننده در معاملات آنلاین، از طریق وب‌سایت خاصی، منفعت بیشتری درک کند، احتمال معاملات آنلاین بیشتر می‌شود(هاشمی، 1394).

با نفوذ اینترنت در دوران مدرن به‌طور فزاینده‌ای خرید آنلاین جذابیت یافته است. این نوع خرید منجر به سهولت خرید و صرفه‌جویی در زمان می‌شود، هزینه‌هایی را کاهش می‌دهد که در صورت عدم وجود خرید آنلاین و در بازار سنتی به سبب جستجوی محصولات تحمیل می‌شد، قیمت‌ها را ارزان‌تر از فروشگاه‌های فیزیکی ارائه می‌دهد و علاوه بر هزینه کاهش‌یافته اینترنت به دلیل توزیع و نفوذ عمده‌اش، به‌طور مداوم برای تراکنش‌های آنلاین امن شناخته می‌شود. (رنی و همکاران، 2013).

مشخصات

پرسشنامه سودمندی ادراک شده: پرسشنامه سودمندی ادراک شده توسط جمال و شرف الدین (2014)  طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 4 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط هاشمی (1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 4گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0