<span itemprop="name">پرسشنامه سبک تبادل اجتماعی</span>

سبک تبادل اجتماعی: تماس فردی و جوانب اجتماعی بین فردی ارائه دهنده خدمت که نقش بیشتری را نسبت به تکنولوژی در شکل دهی ادراکات از کیفیت ایفاء می کند، یکی از جنبه های اساسی تعاملات، مبحث «ارتباط» است. گاهی ارتباطات را «تبادل و انتقال» معنی می دانند. با بسط این عبارت می توان گفت که ارتباطات، انتقال اطلاعات از فرستنده به گیرنده است، به گونه ای که برای هر دو قابل فهم و واضح باشد (داسپیت و همکاران، 2016). سبک تبادل اجتماعی به معنی فعالیت ملموس یا ناملموس و کمابیش پاداش آور یا هزینه بر میان حداقل دو فرد است، تبادل میان افراد صرفا به کالاهای مادی محدود نمی شود، بلکه می تواند شامل ارزش های نمادین نظیر احترام و اعتبار باشد(صفاری نیا، 1396).

نظریه تبادل اجتماعی یکی از اثرگذارترین الگوهای مفهومی در مطالعات رفتاری است و یکی از قدیمی ترین نظریه ها در حوزه رفتار اجتماعی است. این نظریه مبتنی بر مفروضه است که افراد با دیدگاهی اقتصادی به روایط خود می نگرند، هزینه های آن را برآورد کرده و با منافع و پاداش های حاصل از آن مقایسه می کنند(صفاری نیا، 1396). سبک تبادل اجتماعی یک دیدگاه روانشناسی اجتماعی است که روابط اجتماعی را به عنوان یک فرایند تبادلی بین دو شریک تشریح می کند که مبتنی بر مفاهیم پاداش ها و تبینه ها و منابع است(شریفیان و همکاران، 1397).

مشخصات

پرسشنامه سبک تبادل اجتماعی: پرسشنامه سبک تبادل اجتماعی توسط لیپمن و همکاران (2011) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 41 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه پنج بعد منفعت گرایی، انصاف، فردگرایی، پیگیری و سرمایه گذاری افراطی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط صفاری نیا(1396) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 41گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0