<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان ويژگيهای شخصيتی کارآفرينان کردنائیج و همکاران</span>

ويژگيهای شخصيتی کارآفرينان

نياز به موفقيت: عبارت است از تمايل به انجام کار در سطح استانداردهاي عالي به قصد موفقيت در موقعيتهاي رقابتي. افراد برخوردار از نياز به توفيق، تمايل دارند همواره در چالش باشند و در راه رسيدن به اهداف، همچنين نسبت به عملکرد خود، به بازخورد مکرر و منظم زماني نياز دارند. اين افراد ترجيح مي دهند تا خود مسئوليت حل مشکلات، تعيين اهداف و دستيابي به آنها را از طريق تلاش شخصي بر عهده گيرند. کانون کنترل دروني: عقيده فرد را بر اساس اينکه تحت کنترل وقايع خارجي است يا داخلي، مرکز کنترل مي نامند.کارآفرينان به خود متکي هستند و موفقيت يا شکست خود را به سرنوشت، اقبال، شانس يا موارد مشابه نسبت نمي دهند.ريسک پذيري متعادل: عبارت است از پذيرش مخاطره هاي معتدل که مي تواند با تلاشهاي شخصي مهار شود. کارآفرين مايل به مديريت و برعهده گرفتن امور و اختصاص منابع به فرصتهايي است که احتمال شکست معقولي را نيز به همراه دارد.بنابراين مقصود از مخاطره در اينجا ريسک غير قابل کنترل و بي انتها نيست (احمدپور دارياني  و عرفانيان،1387،ص11). سلاست فکري: عبارت است از توانايي انجام امور في البداهه و حل اينگونه مسائل به صورت موفقيت آميز. اين عامل به عنوان  حوزه فکري متغير خلاقيت در افراد کارآفرين معرفي و مورد شناسايي قرار گرفته مي شود .

عملگرايي: اين عامل به توانايي خوب انجام دادن کارها و داشتن پشتکار و اميد به موفقيت در امور محوله به فرد اشاره دارد. اين عامل به عنوان حوزه عملي متغير خلاقيت در افراد کارآفرين معرفي و مورد شناسايي قرار گرفته مي شود(کردنائيج و همکاران،1386، ص 218).تحمل ابهام: قدرت تحمل ابهام عبارت است از پذيرش عدم قطعيت به عنوان بخشي از زندگي، توانايي ادامه حيات با دانش ناقص درباره محيط و تمايل به آغاز فعاليتي مستقل، بي آنکه شخص بداند موفق خواهد شد يا خير (احمدپور دارياني  و عرفانيان،1387،ص12).روياپردازي: توانايي فرد در ارائه ايده هاي نوين بخصوص در زمينه هايي جديدي که قبلاً توسط افراد ديگر مورد کنکاش و ايده پردازي قرار نگرفته باش. اين عامل به عنوان حوزه خيالي متغير خلاقيت در افراد کارآفرين معرفي و مورد شناسايي قرار گرفته مي شود.). چالش طلبي: عبارت است از ميزان تمايل افراد به درگير شدن در کارهاي پيچيده و مبهم و توانايي ارائه راهکارهاي سازنده در اين گونه موقعيتها. اين متغير يکي از متغيرهاي تکميل کننده متغير توفيق طلبي است که بصورت جداگانه شناسايي و اندازه گيري مي شود (کردنائيج و همکاران،1386، ص 218).

مشخصات

پرسشنامه ويژگيهای شخصيتی کارآفرينان: پرسشنامه ويژگيهای شخصيتی کارآفرينان توسط کردنائیج و همکاران  (1386) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 95 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه هشت  بعد ریسک پذیری متعادل، کانون کنترل، نیاز به موفقیت، سلامت فکری، عملگرایی، تحمل ابهام، رویاپردازی، چالش طلبی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط زاهدی(1391) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  15صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 95گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0