<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان سبک‌های تفکر استرنبرگ و واگنر</span>

سبک‌های تفکر : استرنبرگ سبک های تفکر را به‌عنوان طريقي که فرد مي‌انديشد، تعريف کرده است؛ سبک تفکر يک توانايي نيست؛ بلکه به چگونگي استفاده ما از توانايي‌هايمان اشاره مي‌کند. افراد ممکن است عملاً در توانايي‌ها مشابه اما در سبک‌هاي تفکر متفاوت باشند(مایر،1990).  معنای لغوی اصطلاح «سبک تفکر» شیوة اندیشیدن و ذخیره و پردازش اطلاعات در ذهن است (اتکینسون، 1998). اصطلاح سبک‌های تفکر توسط استرنبرگ (1997) به شیوه‌های متفاوتی که افراد برای پردازش اطلاعات به کار می‌برند، اطلاق شد. ازنظر او، سبک تفکر درواقع روش رجحان یافته تفکر است. سبک شیوه‌ای برای تفکر است. اصطلاح سبک مترادف با توانایی نیست، بلکه شیوه‌ای برای به‌کارگیری توانایی فرد است. تمایز بین سبک و توانایی امری دشوار است. توانایی اشاره دارد که فرد چقدر خوب می‌تواند کاری را انجام دهد، اما سبک به این امر اشاره دارد که فرد دوست دارد کار را چگونه انجام دهد. بدین ترتیب، دو فرد با توانایی‌های یکسان ممکن است سبک‌های متفاوتی داشته باشند که این سبک‌های با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند(استرنبرگ، 1997).

مشخصات

پرسشنامه سبک‌های تفکر : پرسشنامه توسط استرنبرگ و واگنر(1997) طراحی شده است و شامل سبکهای(قانون گذارانه، اجرایی، قضایی، مونارشی، سلسله مراتبی، الیگارشی، آنارشی، کلی، جزئی، درونی، بیرونی، آزادمنشانه و محافظه‌کارانه) می باشد. نمره‌گذاری این پرسشنامه شامل 65 گویه و بر اساس مقیاس 5 درجه‌ای لیکرت انجام می‌گیرد، پرسشنامه در پژوهش غلامی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 65گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0