<span itemprop="name">پرسشنامه خودکنترلی تانجنی و همکاران</span>

خودکنترلی: خودكنترلي بيانگر ميزان مطابقت ويژگي هاي رفتاري خود با شرايط و موقعيت موجود است. مفهوم خودكنترلي به اين معني است كه يك شخص در موقعيت خود چقدر انعطاف پذير يا چه قدر پايدار است(كاشال وكوانتس، 2006). خودکنترلی به معنی سرکوب کردن هیجانات واحساسات نیست. برعکس خودکنترلی یعنی اینکه ما یک انتخاب برای چگونگی ابراز احساساتمان داریم و چیزی که مورد تاکید است، روش ابراز احساسات است به طوری که جریان تفکر را تسهیل کند (میرقادری، 1393). هرچه خودكنترلي بالاتر رود كيفيت زندگي بهبود مي يابد. مطالعات انجام شده (بلکلی و همکاران، 2003)، بین خود کنترلی با تعارض، رفتار، شخصیت، سلامت و بهزیستی روانی ارتباط معناداری نشان دادند. مفهوم خودكنترلي كه در سال1974 توسط اشنايدر گسترش يافت، به اين معني است كه يك شخص در موقعيت ها و شرایط مختلف چه قدر انعطاف پذير يا چه قدر پايدار است(كاشال و كوانتس، 2006). چندين مطالعه اثر خودكنترلي را در محل كار بررسي كرده و به اين نتيجه رسيده اند كه افراد با خودكنترلي بالا بيشترين مهارت اجتماعي را دارند(دای و کلیدوف، 2003).

مشخصات

پرسشنامه خودکنترلی: اين آزمون در سال 2004 توسط تانجني و همکاران، تهيه شده است و داراي 36 ماده است. اين آزمون با الهام از ابزارهاي قبلي و براي برطرف کردن نواقص پرسشنامه‌هايي که براي خودکنترلي ساخته شده بود، تهيه شده است. پرسشنامه در پژوهش میرقادری(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 36گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0